۷۰ درصد مدارس مناطق شهری البرز دو نوبته هستند

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: در مناطق شهری استان البرز 70 درصد مدارس و در مناطق روستایی 44 درصد مدارس دو نوبته هستند.
کد خبر : 25120
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهریور 1403 - 12:44
۷۰ درصد مدارس مناطق شهری البرز دو نوبته هستند

پایگاه خبری البرزما- یدالله آهنگر در نشست خبری طرح شهید عجمیان ۲ که در سازمان بسیج سازندگی استان برگزار شد، از فعالیت یک هزار و ۲۸۷ نفر جهادگر در ۱۴۳ مدرسه البرز در طرح شهید عجمیان ۲ خبر داد.

وی هدف از اجرای این طرح را شاداب سازی و بهسازی مدارس دانست و با اشاره به اینکه در فاز اول، یک هزار و ۷۲۰ کلاس درس مورد هدف ماست، مطرح کرد: در این طرح سایر فضاهای مدارس اعم از آزمایشگاه، نمازخانه و … نیز بهسازی می شوند که این امر برای حدود یک هزار و ۱۴۴ فضا صورت می گیرد.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز از بهسازی ۲۶۴ هزار مترمربع فضای آموزشی به همت گروه های جهادی تا پایان شهریور ماه خبر داد و عنوان کرد: اکنون به کمک خیرین مدرسه ساز و اعتبارات دولتی و استانی، ۵۹ مدرسه با ۷۱۶ کلاس درس در البرز در حال ساخت است.

آهنگر با بیان اینکه در ابتدای مهر ماه ۱۷ مدرسه در قالب ۱۶۸ کلاس درس به بهره برداری می رسد، اذعان کرد: تراکم جمعیتی دانش آموزان در این استان بسیار بالا و میانگین ورودی آنها به البرز سالانه ۱۶ هزار نفر است؛ با توجه به این شرایط، در حال حاضر با کمبود ۶ هزار کلاس درس مواجه هستیم و باید در این راستا تلاش کنیم.

وی بیان کرد: در مناطق شهری استان البرز ۷۰ درصد مدارس و در مناطق روستایی ۴۴ درصد مدارس دو نوبته هستند. میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در کشور ۵٫۲۰ مترمربع و در استان البرز سه مترمربع بوده و علیرغم تمام اقدامات جهادی و اختصاص اعتبار، البرز جزو محروم ترین استان هاست.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز از تحقق ۳۵۰ میلیارد تومانی تعهدات خیرین در امر مدرسه سازی در این استان خبر داد و میزان آورده خیرین مدرسه ساز در سال جاری را ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: برنامه ریزی ها حاکی از جذب ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد تا پایان سال است.

آهنگر با اشاره به تحویل ۱۰۰ مدرسه به آموزش و پرورش البرز در سال تحصیلی گذشته اذعان کرد: ما در استان البرز خیر داریم اما زمین برای احداث مدرسه نداریم که در این راستا باید نهضت بزرگی ایجاد شود. امید است بتوانیم طی یک سال آینده ۱۰۰ مدرسه تحویل مردم البرز دهیم و قدری از کمبودهای موجود بکاهیم.

صدیقه صباغیان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.