مردم شهرک پیام از بوی تعفن شیرابه ها و زباله های حلقه دره در عذابند

امام جمعه ماهدشت گفت: مردم ما خصوصا شهرک پیام از بوی تعفن شیرابه ها و زباله های مرکز دفن پسماند حلقه دره در عذاب هستند.
کد خبر : 24993
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 - 10:11
مردم شهرک پیام از بوی تعفن شیرابه ها و زباله های حلقه دره در عذابند

پایگاه خبری البرزما- حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت در خطبه های نماز جمعه این شهر مطرح کرد: به لحاظ زمانی، امروز اولویت با مسائل اقتصادی است زیرا «اقتصاد یک نقطه‌ کلیدی تعیین‌کننده است».

وی افزود: اقتصاد قوی، نقطه‌ قوت و عامل مهم سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور و اقتصاد ضعیف، نقطه‌ ضعف و زمینه‌ساز نفوذ، سلطه و دخالت دشمنان است. فقر و غنا در مادّیات و معنویّات بشر اثر می‌گذارد. البته اقتصاد هدف جامعه‌ اسلامی نیست، امّا وسیله‌ای است که بدون آن نمی‌توان به هدف ها رسید.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: به‌رغم تغییرات بزرگ در ساختار اقتصاد ایران پس از انقلاب اسلامی، هنوز با آرمان «اقتصاد قوی» فاصله داریم. یک دهه عقب‌ماندگی و تعطیل نسبی مسائل اقتصادی نیز مشکلات بلندمدت و کوتاه‌مدتی را بر اقتصاد ایران تحمیل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با تاکید بر ضرورت تداوم اقدامات باارزش دولت سیزدهم عنوان کرد: در این دوره‌ هزار روزه، شاخص‌های کلان اقتصادی بهبود یافتند و اگر دولت رئیس‌جمهور شهید ادامه پیدا می‌کرد، به احتمال زیاد، بسیاری از مشکلات کشور، عمدتاً مشکلات اقتصادی، حل می‌شدند.

وی افزود: دولت چهاردهم کارهای دیگری از جمله تلاش برای زمینه‌سازی «مشارکت مردم» در اقتصاد را نیز اضافه کند. در مسیر درمان دردهای اقتصاد ایران باید به مسائل بلندمدت نظیر تولید، سرمایه‌گذاری، بهبود فضای کسب‌و‌کار و ارزش پول ملی توجه کرد و نباید از مسائل کوتاه‌مدت و فوری به طور خاص بهبود معیشت مردم غافل بود.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه یک مطلب مهم دیگر این کارسپاری حساس به مجلس و دولت از سوی رهبر فرزانه انقلاب است، اذعان کرد: هرگونه تغییرات برونى متکى به تغییرات درونى ملت‌هاست، بنابراین برخی با فرافکنی‌های مفرط، همیشه بهانه عوامل برونى را به زبان می‌آورند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اضافه کرد: آنها قدرت‌هاى استعماری و استکباری و نظام سلطه را همواره عامل بدبختى مى‌شمارند که سخت در اشتباهند زیرا اگر این قدرت‌ها پایگاهى‌ در درون جامعه نداشته باشند، کارى از آنان ساخته نیست.

وی بیان کرد: مهم آن است که آن‌ها راه نفوذ نداشته باشند و نتوانند در جنگ شناختی و ادراکی، تغییرات درونی جامعه یعنی ذهنیت و محاسبات مردم را دستکاری کنند، به همین جهت رهبر انقلاب، «جهت‌دهی دقیق» و «توان‌بخشی معرفتی» را دو لازمه آوردن و نگه‌داشتن مردم در میدان مبارزه و ایستادگی برشمردند.

امام جمعه ماهدشت ادامه داد: ایشان همچنین معرفت‌افزایی مردم را وظیفه اندیشمندان، استادان، روشنفکران، طلاب و دیگر قشرهای مؤثر در افکار عمومی خواندند. در تحلیل وقایع و حوادث، از هر طرف حرکت می‌کنیم، به خواص می‌رسیم، آنها هستند که تاریخ و ارزش‌ها را نجات می‌دهد و حفظ می‌کند.

وی عنوان کرد: در لحظه‌ لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأخیر کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد. در وقت خودش باید تصمیم گرفت، اگر عده‌ای ضعف پیدا و اختلال کرده و عده‌ای بر سر کسب ریاست، با هم نزاع کنند، فرصت‌ها تبدیل به تهدید و مشکلات یکی پس از دیگری رونمایی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اضافه کرد: لذا نسبت به این مسئله باید توجه و دقت کرد. یعنی همه آحاد مردم هر جامعه و شهری خصوصا خواص می توانند اثر مثبت یا منفی در این خصوص بگذارند که این امر نیازمند دقت و داشتن تحلیل درست و خارج از منافع حزبی و جناحی و سیاست زدگی منفی است.

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: در روزهای گذشته و پس از ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه در تهران، گزینه‌های متعددی برای ریاست دفتر سیاسی حماس مطرح شد. نهایتا انتخاب هوشمندانه یحیی‌السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس دارای چند پیام مهم از سوی سازمان حماس است.

وی افزود: نخستین مخاطب این پیام، اسراییل و نتانیاهو بود. انتخاب یحیی‌السنوار به عنوان گزینه حداکثری است، به این معنی است که کلیت سازمان حماس از عملیات هفتم اکتبر حمایت تمام عیار می‌کند، تا جایی که در برابر ترور هنیه، گزینه حداکثری به عنوان رهبر میدانی در سایه را به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس برگزیده است.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد بیان کرد: پیام مهم بعدی این انتخاب به تهران است. گزینه‌های نزدیک به قطر و ترکیه و اخوان المسلمین برای ریاست دفتر سیاسی حماس مقبول نشد و عملا گزینه‌ای به ریاست دفتر سیاسی رسید که حتی در جریان بحران سوریه خواهان هماهنگی با تهران بود.

امام جمعه ماهدشت اذعان کرد: این امر نشان از این دارد که آتش‌بس مورد نظر بایدن، قطر و اردن لااقل پس از ترور هنیه چندان مورد قبول حماس نیست و این ترور باعث عقیم ماندن مذاکرات رم شد. پیمایش‌ها و نظر سنجی‌ها و مقایسه‌های میدانی نشان از آن دارد که مردم ایران خونخواهی را وظیفه ملی و امر ملی و حق ملی خود می‌دانند.

وی اضافه کرد: این مردم به نحو فراگیر خوانخواهی را از مسئولان مطالبه می‌کنند؛ مطالبه‌ای که پس از سنجش جوانب آن باید با تمام قوا، قاطعانه، هوشمندانه و پشیمان‌کننده جامه عمل بپوشد و دشمن حیوان‌صفت را بر سر جای خود بنشاند. در مسابقات المپیک پاریس نیز اتفاقات مهمی افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد اضافه کرد: هم به لحاظ سیاسی که اوجش حمایت های مردم و ورزشکاران از فلسطین و غزه بود و هم دوگانگی مسئولین ورزشی که می گویند ورزش سیاسی نیست اما ورزشکاران روسیه را تحریم می کنند و ورزشکاران اسرائیلی را نه و زیر بار انتقادات هم نمی روند.

امام جمعه ماهدشت اظهار کرد: جنبه دیگر موفقیت ورزشکاران ایرانی از جمله کسب یک مدال نقره تاریخی توسط «ناهید کیانی» به عنوان اولین مدال نقره تاریخ ورزش بانوان ایران در المپیک است و مفهوم و معنای زیادی در پی این موضوع است، یک خانم محجبه مدالش را تقدیم امام زمان (عج) کرد.

وی با اشاره به افتخاری که این ورزشکار به ایران و پرچم مقدس کشور نشان داد، عنوان کرد: در مجامع بین المللی برای هر یک از این موضوعات تحلیل ایجاد می شود و یکی از موضوعات جایگاه دادن به زن و اهمیت ایران اسلامی به فعالیت های اجتماعی زنان و حمایت از آنان و حفظ حریم و کرامت زن حتی در محیط های ورزشی است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین رادمرد، برخی ورزشکاران به دلیل نداشتن تحلیل درست و بصیرت لازم و صبوری نکردن در برابر برخی مشکلات دست برداشتند و در همین مسابقات سرنوشت آنها را دیدیم. خدمت او و قهرمانان و پهلوانان عزیز کشتی هم تبریک عرض می کنیم و برای سایر عزیزان آرزوی موفقیت داریم.

امام جمعه ماهدشت بیان کرد: بارها گفته شده و این بار هم خدمت اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرج عرض می کنم که اگر از پس درست مدیریت کردن مرکز پسماند حلقه دره برنمی آیید، رها کنید و بگذارید افراد دارای صلاحیت مدیریت آنجا وارد عرصه شوند.

وی مطرح کرد: مردم ما خصوصا شهرک پیام از بوی تعفن شیرابه ها و زباله های آنجا در عذاب هستند. اگر تاکنون عزم و اراده ای بود با بها دادن به شرکت های دانش بنیان و مراکز دانشگاهی دغدغه ها حل می شد. البته مصاحبه ای را دیدم که در آن گفته شده بود باید به سمت مراکز علمی برویم.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد عنوان کرد: اگر به این نتیجه رسیده اید جای شکر دارد اما چرا انقدر دیر؟ با آن ثروت و درآمدی که آن مرکز ایجاد کرده، با روش های علمی و اجرا و مدیریت درست، می تواند تبدیل به یک معدن بزرگ طلا شود. کارهای بزرگی می توان انجام داد.

امام جمعه ماهدشت گفت: منتظر ماندن برای دستگاه زباله سوز هم یک خطای بزرگ است، نه اینکه پیگیری نشود اما متوقف شدن و امید بستن به آن یک خطای راهبردی است و هرکسی که این موضوع را تقویت کند، به نظرم خیلی نمی توان او را یک دلسوز منطقی خطاب کرد، امیدواریم اقدام درست و صحیحی در این زمینه ها انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.