کشته شدن ۴۱ البرزی در اثر غرق‌شدگی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خبرداد: ۴۱ نفر در سال گذشته در استان بر اثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند.
کد خبر : 24927
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مرداد 1403 - 11:33
کشته شدن ۴۱ البرزی در اثر غرق‌شدگی

پایگاه خبری البرزما- دکترشهرام صیادی بیان کرد: هفته پیشگیری از غرق‌شدگی با هدف آموزش و حساس‌سازی جامعه نسبت به خطرغرق‌شدگی از یکم لغایت هفتم مردادماه برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: غرق‌شدگی یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر افراد یک تا ۲۴ سال می‌باشد و کودکان زیر ۵ سال بیشتر در معرض این خطر هستند و نیاز است ضمن آموزش اصول اولیه شنا، در مهد کودک‌ها و مدارس هشدارها و آموزش‌های لازم به کودکان  داده شود.

صیادی با بیان اینکه با آغاز فصل گرما تمایل به شنا در محل‌های غیرایمن مانند رودخانه‌ها، استخرهای کشاورزی، کانال‌ها و سدها بیشترمی‌شود، نیاز است مردم نسبت به خطر جدی غرق‌شدگی در این محل‌ها آگاهی داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه در سال گذشته ۴۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی جان خود را دراستان البرز ازدست دادند که ۷۱ درصد آنها مرد و ۲۹ درصد خانم بودند و این درحالی است که  ۳۷ درصد این امار شامل کودکان زیر ۵ سال و ۴۴ درصد شامل افراد ۱۵ تا ۴۹ سال است.

صیادی اضافه کرد: این آمار حاکی از آن است که آموزش به کودکان و مراقبت از آنها بسیارمهم بوده  و خانواده‌ها باید این موضوع را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تأکید کرد : استخرهای خانگی حتماً باید دارای حفاظ و نرده باشند چرا که در سال گذشته ۵۶ درصد فوتی بر اثر غرق‌شدگی در استخرهای خانگی اتفاق افتاده است.

دکتر صیادی ضمن تأکید بر همکاری  همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بر آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده نسبت به خطرغرق‌شدگی تصریح کرد: خطر غرق‌شدگی برای همه افراد وجود دارد حتی کسانی که از نظر فن شنا ماهر هستند و نیاز است به توصیه‌های ایمنی در این خصوص به‌ویژه در مناطق ممنوعه شنا توجه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.