ثبت اولین وقف در ساوجبلاغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ از وقف یک ملک مسکونی در سال جدید به نیت خیرات، مبرات و ایتام در این شهرستان خبر داد.
کد خبر : 24839
تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1403 - 14:06
ثبت اولین وقف در ساوجبلاغ

پایگاه خبری البرزما- سیدمحسن حسینی‌راغب، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه ساوجبلاغ اظهار کرد: یکی از مصادیق احسان مالی، ‌وقف‌ کردن است که در بین سایر انواع احسان، از ارزش ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری به روش‌های مختلف انجام‌پذیر است که همه ارزشمند هستند و نتایج خوبی در پی دارند، افزود: سفارش خداوند متعال در آیات قرآن کریم و توصیه‌های ائمه اطهار(ع) به نیکوکاری نیز محدود به نوع خاصی از آن نبوده و شامل انواع احسان می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بخشش و صدقه نزد خداوند ثوابی بزرگ دارد و استمرار صدقه از راه وقف برخورداری انسان از ثوابی همیشگی نزد خداوند حتی پس از مرگ است، گفت: وقف فرصتی مهم و منفعتی بزرگ را برای یک مسلمان فراهم می‌کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساوجبلاغ با بیان اینکه هدف ارزش‌های اسلامی این است که انسان امکانات و توانایی خود را در کار خیر، خدمت به بشریت و بخشش و انفاق در راه خدا به‌کار گیرد، افزود: همین موضوع باعث شده تا در جامعه اسلامی بسیاری از مردم بخش زیادی از دارایی‌های خود را در راه خدا و اهدافی پسندیده وقف کنند.

حسینی‌راغب بیان کرد: اگر در طول تاریخ مسلمانان، به اهداف وقف توجه کنیم درمی‌یابیم کسانی که دارایی خود را وقف کرده‌اند، اهدافی خداپسندانه داشته و کاری انسانی انجام داده‌اند که این موضوع بیانگر وجود فرهنگ غنی در این افراد است.

وی در پایان از ثبت اولین وقف این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: وقف مذکور در قالب یک ملک مسکونی به مساحت ۵۰۰ متر و به ارزش هشت میلیارد تومان توسط خیر نیکوکار البرزی به نیت خیرات، مبرات و ایتام ثبت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.