پرونده ۵ میلیاردی کلاهبرداران اینترنتی در البرز

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری چهار نفر که اقدام به ۵۰ ‏میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از افراد کرده بودند و شناسایی ۲۵ شاکی در این ‏رابطه خبر داد‎.
کد خبر : 24808
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 - 13:44
پرونده ۵ میلیاردی کلاهبرداران اینترنتی در البرز

پایگاه خبری البرزما- حمید هداوند اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده مبنی‌بر کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب یکی از شهروندان از طریق تماس تلفنی به پلیس فتا استان، رسیدگی به مورد در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند کلاهبرداری پس از اغفال افراد در فضای مجازی به بهانه‌های مختلف و دریافت اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانک آن‌ها، اقدام به خالی کردن حساب شهروندان در سطح استان و کشور و اقدام به انتقال وجوه به حساب‌های دیگر کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به دستگیری چهار نفر در این باره خاطرنشان کرد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته ۵۰ میلیارد ریال بوده است و تاکنون بیش از ۲۵ شاکی از استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی، گیلان، آذربایجان شرقی، مازندران و کرمان در این باره شناسایی شده‌اند و پرونده همچنان در حال رسیدگی است.

هداوند از شهروندان خواست، هنگام خرید از سایت‌های موجود در اینترنت، مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند و هرگز رمز کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.