البرز متعهد به تولید ١۶۴ میلیون نهال شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، البرز ١۶۴ میلیون نهال تولید می‌کند.
کد خبر : 24030
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 11:38
البرز متعهد به تولید ١۶۴ میلیون نهال شد
پایگاه خبری البرزما- مهدی میردار در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یکی از برنامه‌های دولت است که تا ١۴٠۵ در دستور کار بوده و پس از کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری اجرائی شد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: البرز از سال ١۴٠١ در نهالستان بزرگ کرج که نهالستان مادری گونه‌های جنگلی کشور هم هست، تولید نهال‌های مقاوم به شرایط اکولوژیکی استان را آغاز کردیم.
میردار با اشاره به اینکه نهال‌های تولید شده بومی هستند، اظهار داشت: نهال‌ها مقاوم به آفات و امراض بوده و پایه‌های طبیعی آن در جنگل‌های البرز قابل مشاهده است، ۴٠ گونه جنگلی به‌منظور ارتقاء پوشش گیاهی تولید می‌شوند.
وی تصریح کرد: برنامه منابع طبیعی در فصل پائیز انتقال نهال‌ها به عرصه برای کاشت است و با کمک مردم در راستای تحقق اهداف طرح گام برمیداریم، در استان البرز تولید ۴١ میلیون اصله نهال در سال مد‌نظر قرار‌گرفته است.
میردار با اشاره به تولید ١۶۴ میلیون اصله نهال در طول ۴ سال، گفت: از یک میلیارد اصله نهال تولید شده در کشور، ۵.١۶ درصد در البرز تولید می‌شود چرا که استان ما قطب تولید نهال با‌کیفیت در ایران است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.