مجرمان اسکیمینگ کار در قالب متصدی جایگاه سوخت دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری متهمین اسکیمینگ خبر داد و گفت: متهمان پرونده در پوشش متصدی جایگاه سوخت اقدام به کپی و برداشت از کارت های بانکی شهروندان نموده بودند.
کد خبر : 23955
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 12:15
مجرمان اسکیمینگ کار در قالب متصدی جایگاه سوخت دستگیر شدند

پایگاه خبری البرزما- سرهنگ “رسول جلیلیان” در تشریح این خبر گفت: تعداد دو نفر از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضايي به اين پليس مراجعه و مدعي شدند در حالي که کارت عابر بانک ايشان در يد خودشان بوده از حسابشان مبالغي برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت : در بررسي هاي اوليه مشخص شد که برداشت ها به صورت فيزيکي و از طريق دستگاه خودپرداز ( انتقال کارت به کارت ) به روش اسکيمينگ انجام شده است. لذا تيم ويژه اي تشکيل و پرونده در دستور کار مامورين اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقیات از شکات پرونده و بررسی پرینت حساب بانکی مالباختگان، محل کپی کارت های بانکی در جایگاه سوخت واقع در راه های مواصلاتی به شهر تهران شناسایی، با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتي و تحقیقات محسوس و نامحسوس میدانی متهمین و محل و مخفیگاه وی مورد شناسایی قرار گرفت، با هماهنگي انجام شده با مرجع قضايي 4 نفر متهم در غرب استان تهران دستگیر، آلات و ادوات جرم از آنها کشف و ضبط گردید.

این مقام انتظامی گفت: پس از انجام تحقیقات و اعتراف متهمین به بزه انتسابی، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا استان البرز خاطر نشان ساخت: با انجام اقدامات فني و تخصصی مشخص گردید، متهمین در پوشش متصدی جایگاه سوخت، پس از اخذ کارت بانکی شهروندان جهت دریافت وجه سوخت اقدام به کپی کارت های بانکی به صورت مخفیانه می نموده اند، که مبلغ کلاهبرداری بیش از 20.000.000.000 ريال برآورد و تاکنون تعداد 200 شاکی و تعداد 55000 کارت بانکی کپی شده شناسایی گردیده است و به جهت جلوگيري از خالي شدن حسابهاي قربانيان احتمالي کليه کارتها ابطال و به جهت اخذ کارت جديد راهنماييهاي لازم به قربانيان ارائه گرديد.

رئیس پلیس فتا استان البرز به جهت پیشگیری از وقوع اتفاقات مشابه از شهروندان خواست: در زمان پرداخت وجوه خرید و خدمات از در اختیار قرار دادن رمز و کارت های بانکی به متصدی فروش جداً خودداری نمایند.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن 096380 با پلیس فتا در میان بگذارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.