وعده‌های توخالی دولت برای احیای زاینده‌رود

پایگاه خبری البرزما- نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور در جریان سفر به اصفهان اعلام کرد زاینده‌رود باید احیا شود اما خبری نیست. حسینعلی حاجی دلیگانی در حاشیه ویژه‌برنامه روز دانشجو که در دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران

کد خبر : 15436
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آذر 1397 - 13:32
وعده‌های توخالی دولت برای احیای زاینده‌رود

پایگاه خبری البرزما- نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور در جریان سفر به اصفهان اعلام کرد زاینده‌رود باید احیا شود اما خبری نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی در حاشیه ویژه‌برنامه روز دانشجو که در دانشکده پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران به استعفای ۱۸ نماینده استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این مهم پیرامون مشکلات حوزه آب و تبعات آن در استان اصفهان بوده و اکنون مسائل این حوزه به یک بحث مخاطره‌آمیز و تهدیدی جدی تبدیل‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه طی سال‌های اخیر به دولت بارها تذکر داده شد و پیگیری‌های زیادی نیز انجام شد، گفت: متأسفانه علیرغم تلاش‌های انجام‌شده اقدامی صورت نگرفت و وعده‌ها نیز عملیاتی نشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه به موضوع زاینده‌رود و خشک شدن آن توجه و رسیدگی نمی‌شود، گفت: این در حالی است که رئیس‌جمهور در جریان سفر استانی به اصفهان اعلام کرد که زاینده‌رود باید احیا شود اما خبری از رسیدگی به این وضعیت نیست.

خشک شدن زاینده‌رود رخوت و سستی در شهر ایجاد کرده و اصفهان شادابی و نشاط گذشته را نداردحاجی دلیگانی با اشاره به اینکه خشک شدن زاینده‌رود رخوت و سستی در شهر ایجاد کرده و اصفهان شادابی و نشاط گذشته را ندارد، گفت: این مهم بر میزان گردشگران نیز تأثیر گذاشته است.

وی در بخش دیگری یکی از مشکلات مهم و اساسی استان اصفهان را تأمین آب شرب دانست و افزود: در حال حاضر پنج میلیون نفر از جمعیت این استان تنها از یک سامانه تصفیه‌خانه آب استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بارها رودخانه سد چم آسمان که منبع تأمین آب شرب است به دلیل نشت مواد نفتی آلوده‌شده و موجب شده که آب شرب پنج میلیون نفر قطع شود.

آبرسانی به ۱۴ شهر اصفهان مسکوت ماند

حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه طی این سال‌ها مقرر بود سامانه دومی برای تصفیه‌خانه آب شرب در اصفهان عملیاتی شود ولی این مهم محقق نشده است، گفت: مقررشده بود که در بودجه دولت موضوع آب‌رسانی به ۱۴ شهر اصفهان لحاظ شود علی‌رغم وعده‌های رئیس سازمان برنامه‌وبودجه این مهم نیز عملیاتی نشد از طرفی وزیر نیرو در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص وعده داد که عملیاتی نشد.

وی توضیح داد: همه نمایندگان استان اصفهان در مجلس مشتمل بر اصلاح طالب و اصول‌گرا بر سر حل این معضلات و مشکلات استان پافشاری دارند و ایستادگی می‌کنند، به‌یقین سیر مراحل آن کمی زمان‌بر است اما ما هم به فعالیت و انجام‌ وظیفه خود در این زمینه ادامه می‌دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.