پروژه مترو تا سال 1400 باید آماده مسافرگیری شود / عبور ترافیک از مرز بحران

پایگاه خبری البرزما- عضو شورای اسلامی شهر کرج بر راه اندازی متروی این کلانشهر تا سال 1400 تاکید کرد و گفت که گره ترافیک فزاینده شهر تنها با حمل و نقل ریلی گشوده می شود. محمدحسین خلیلی اردکانی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اگر این پروژه ملی برغم صرف میلیاردها تومان از بودجه های

کد خبر : 9982
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 فروردین 1397 - 9:20
پروژه مترو تا سال 1400 باید آماده مسافرگیری شود / عبور ترافیک از مرز بحران

پایگاه خبری البرزما- عضو شورای اسلامی شهر کرج بر راه اندازی متروی این کلانشهر تا سال 1400 تاکید کرد و گفت که گره ترافیک فزاینده شهر تنها با حمل و نقل ریلی گشوده می شود. محمدحسین خلیلی اردکانی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اگر این پروژه ملی برغم صرف میلیاردها تومان از بودجه های دولتی و شهری تا امروز عقیم مانده و آنطور که باید و شاید پیشرفت فیزیکی و عملیاتی نداشته است، ناظرین نیز به اندازه پیمانکار و کارفرما کوتاهی داشته اند، آیا صدای گلایه های رسانه ها و شهروندان را نشنیدند که از سوء مدیریت ها گلایه داشتند؟
وی با بیان اینکه تاثیر سوء نوسانات نرخ ارز بر پروژه قطار شهری کرج غیرقابل انکار است، بیان داشت: در هر صورت پس از وقوع این مشکل باید به دنبال علاج آن بود و نباید نسبت به پروژه ای که میلیاردها تومان از سرمایه های شهر در آن خاک می خورد، بی تفاوت بود. آیا قرار است که این پروژه تا سالها و دهه ها بدون پیشرفت باقی بماند و صرفاً 14 کیلومتر تونل خالی به جای خیررسانی به تهدید امنیت جانی مردم بپردازد؟
عضو مجلس ششم شورای اسلامی از تخصیص 200 میلیارد تومان بودجه به این پروژه در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: همچنین از ظرفیت های بخش خصوصی و شیوه های جدید تامین منابع مالی بهره مند خواهیم شد تا با تزریق پول مورد نیاز پیمانکار به ادامه کار همت گمارد و طی چند سال آینده حداقل ایستگاه هایی از خط 2 آماده مسافرگیری شوند. اما آنچه اهمیت فوق العاده ای دارد «آبکی» نبودن نظارت ها می باشد تا در برابر پولی که هزینه می شود، از پیمانکار و پیشرفت فیزیکی مطالبه کنیم!
خلیلی اردکانی تسریع در راه اندازی مترو را صدای واحد شهروندان دانست و خاطر نشان کرد: دیگر چیزی برای پنهان کاری وجود ندارد و با شفافیت به افکار عمومی اعلام می کنیم که این پروژه از کاستی های بسیاری رنج می برد اما یقین دارم که با نظارت اصولی می توان به اوضاع بهبود بخشید و به یاری خداوند متعال دیر زمانی نخواهد بود که این طرح عظیم عمرانی در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.