دکتر اصغر نصیری در میان مردم مهرشهر:شکوفایی شهر با شهردار پاسخگو ، شهروند مسوول

پایگاه خبری البرزما- شهردار کلانشهر کرج بر اساس سنتی که خود پایه گذاری نموده ، هفته گذشته مهمان خانواده شهید مدافع حرم محمد اینانلو بود و بعد از آن با حضور در مسجد آن محله پیرامون مشکلات و معضلات با اهالی گفتگو و هم اندیشی نمود . دکتر اصغر نصیری در ابتدای سخنانش در جمع

کد خبر : 6785
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1396 - 11:49
دکتر اصغر نصیری در میان مردم مهرشهر:شکوفایی شهر با شهردار پاسخگو ، شهروند مسوول

پایگاه خبری البرزما- شهردار کلانشهر کرج بر اساس سنتی که خود پایه گذاری نموده ، هفته گذشته مهمان خانواده شهید مدافع حرم محمد اینانلو بود و بعد از آن با حضور در مسجد آن محله پیرامون مشکلات و معضلات با اهالی گفتگو و هم اندیشی نمود . دکتر اصغر نصیری در ابتدای سخنانش در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی (ع) مهرشهر گفت : جمع شدن مردم در مساجد، به نوعی زنده نگه داشتن سنت دیرین دین اسلام است که اهالی هر محله با مسائل و مشکلات جامعه را بررسی و برطرف می کنند. وی مسجد را در طول تاریخ اسلام، پایگاه اجتماعی مسلمانان دانست و افزود در طول تاریخ اسلام در هر شهر، مساجد جامع نقش محوری بر عهده داشته اند و مسجد هر محله نیز همان کارکرد را دارد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این کارکرد پر رنگ تر شد به طوری که علاوه بر محل عبادت به محل دیدار مردم و مسوولان نیز تبدیل شد.
شهردار کلانشهر کرج با اشاره به دستور العمل های دین اسلام و مسوولیت شناسی مسلمانان در جامعه اسلامی گفت : دستورات دینی مان به گونه ای برای ما تعیین تکلیف کرده که در هر نقش و جایگاهی باشیم احساس مسوولیت در ابعاد مختلف برای مسلمانان وجود دارد و هیچ کس نمی تواند نسبت به جامعه و خودش بی تفاوت باشد.
وی یادآور شد : با فراز و فرودهایی که انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف داشته این احساس مسوولیت ها بوده که مردم را در صحنه نگه داشته و مردم با سرلوحه قرار دادن این جمله حضرت امام (ره) که فرمودند« مساجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنیم» درصدد تقویت این اصل بسیار مهم و اساسی هستند و بیشتر مسائل اجتمای از طریق مساجد پیگیری نموده اند.
شهردار کرج یادآور شد : حدود سه ماه و دو روزی که از حضور من در کرج می گذرد از همان هفته های ابتدایی، حضور در مساجد محله ها را در دستور کار قرار دادم تا از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا شوم. وی افزود : نحوه کار به این صورت است که قبل از اینکه در محله ها حاضر شویم از طریق عوامل، مشکلات و معضلات محله ها شناسایی و دسته بندی می شود و به اطلاع بنده می رسد تا با اشراف کامل در میان مردم حضور پیدا کنم .
شهردار کرج خاطر نشان ساخت : بعد از شناسایی کاستی ها آن را جمع بندی نموده و در یک بنر در ورودی مسجدی که رفته ایم اطلاع رسانی می کنیم و طی یک برنامه زمانبندی شده به اطلاع شهروندان می رسانیم و فعالیت خود را آغاز می کنیم. علاوه بر این بازرسینی وجود دارند که اقدامات انجام شده و صحبت هایی را که شده پی گیری و رصد می کنند و به اطلاع بنده می رسانند و این طوری نیست که فقط در جمع مردم حضور پیدا کنم وعده های الکی به مردم بدهم و بعد از چند روز وعده ها به فراموشی سپرده شود. قطعا وعده ها پیگیری خواهد شد و اگر مدیری در وظایفش کوتاهی داشته باشد با قاطعیت برخورد خواهم کرد. دکتر نصیری در بخشی از سخنانش گفت : در هر مسجدی که حضور پیدا می کنم از مردم خواهش می کنم مطالباتی را که از شهرداری دارند به ما انعکاس دهند آنهایی که در توان مان باشد انجام می دهیم و اگر در توان مان نباشد به مردم دلایل آن را عرض می کنیم.
شهردار کلانشهر کرج افزود : کار اصلی تیم شهرداری برای محله ها از سال آینده آغاز خواهد شد به این صورت که کرج را به 114 محله تقسیم کرده ایم که هر محله مسائل و مشکلات متفاوت از هم دارد و برای حل این مشکلات بر روی توان خود ساکنان محله بیشتر حساب می کنیم .
نصیری، شهردارپاسخگو، شهروند مسوول را مهمترین شعار خود عنوان نمود و گفت : بنده و مدیرانم با این تفکر کار می کنیم و تاکید نموده ام همه افرادی که تحت امر من کار می کنند باید خود را پاسخگو بدانند و همچنین ساکنان شهری که من شهردار آن هستم باید خود را مسوول ابعاد مختلف شهر بدانند و در این صورت است که می توانیم ادعا نماییم در پایان دوره پنجم شورای شهر و مسوولیت بنده شهری با امکانات و شکوفا خواهیم داشت زیرا در یک رابطه دوطرفه است که می توان به اهداف از پیش تعیین شده رسید. شهردار کلانشهر کرج خاطر نشان ساخت : باید ویژگی بی تفاوتی را از میان خود ریشه کن سازیم و اگر خواسته باشیم با بی تفاوتی در شهر زندگی کنیم مطمئنا دردی از ما درمان نخواهد شد.
دکتر نصیری افزود : حداقل اعتباری که از سال آینده برای هر محله در نظر گرفته شده حدود 10 میلیارد تومان می باشد و اگر طبق برنامه پیش برویم و امکانات شهر به صورت عادلانه بین محله ها توزیع شود در دو سال اول وضعیت شهر بهبود پیدا خواهد کرد.
دکتر نصیری وجود بافت فرسوده را از مهمترین مسائل کلانشهر کرج دانست و گفت : به مانند گذشته بافت فرسوده از شهروندان خریداری نمی شود بلکه با تجمیع ریزدانه ها توسط خود شهروندان یا سرمایه گذاری که در این قضیه ورود می کند بافت فرسوده ترمیم و بازسازی می شود. وی اذعان نمود با توجه به اهمیت این موضوع که این روزها خود را نشان می دهد در هر مراسم که در میان مردم حضور پیدا کرده ام از شهروندان کرجی درخواست نموده ام که بافت فرسوده و منازل قدیمی که در آن زندگی
می کنند را جدی تلقی نموده و برای اصلاح و بازسازی آن به دفاتری که به این منظور در نظر گرفته شده مراجعه نمایند.
شهردار کرج افزود در چند روز گذشته زلزله ای که شهرهای اطراف و کرج را لرزاند نگرانی هایی برای شهروندان ایجاد کرده اگر بافت های فرسوده به سرعت تخریب و بازسازی شود نگرانی ها تا حدودی برطرف خواهد شد ، به این منظور دفاتر تسهیل گری در همه مناطق ایجاد شده و شهروندانی که خواسته باشند بافت های فرسوده خود را بازسازی کنند می توانند مراجعه و خواسته های خود پیگیری کنند.
دکتر نصیری ساخت و سازهای غیر مجاز را از دیگر معضلات مناطق مختلف کرج برشمرد و افزود در سه ماهه ای که بنده مسوولیت گرفته ام تخلفات ساختمانی حدود 40 درصد کاهش یافته، سعی نمودم تا با فعال نمودن بازرسی این مشکلات کاهش پیدا کند وی در پایان سخنانش خاطر نشان ساخت به دنبال اجرای برنامه و روشی هستیم که پلیس ساختمان را به کل حذف نماییم و با برنامه های جایگزین تخلفات ساختمانی را به صفر برسانیم که همکاری شهروندان مسوول را در تمام محله ها طلب می کند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.