آماده‌سازی فرزندان مقیم در خانه های بهزیستی برای زندگی مستقل

مسئول مرکز نگهداری از دختران حضرت فاطمه (س) از برگزاری جلسه ششم طرح مشارکت های اجتماعی نوجوانان و جوانان تحت حمایت جهت ورود به زندگی مستقل در این مرکز خبرداد.
کد خبر : 25306
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 11:35
آماده‌سازی فرزندان مقیم در خانه های بهزیستی برای زندگی مستقل

پایگاه خبری البرزما- بمنظور توانمندسازی و آماده سازی فرزندان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی دوره های آموزشی خاصی تدوین شد که در ششمین جلسه از برگزاری این آموزش‌ها،مهارتهای زندگی با موضوع (درخت مشکلات) روش ها و شیوه های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی برای فرزندان برگزار شد.

“فرهاد پادری ثانی” مدیر بهزیستی شهرستان کرج ضمن ابراز خرسندی از برپایی این دوره اظهار داشت: گرایش به مواد مخدر در دوران نوجوانی و به خصوص در بین دانش آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مصرف مواد مخدر در این دوره از زندگی تبعات وحشتناکی از جمله:ترک تحصیل،گرایش به دوستان ناباب،روابط نامشروع برای تأمین هزینه مواد،سرقت در سن کم و به تبع آن انواع معضلات اجتماعی دیگر را در پی خواهد داشت.

بنابراین مسئولین مراکز به همراه کارشناسان و مددکاران مربوطه موظفند با شناخت ویژگی‌های رشدی نوجوانان،شرایط روحی و روانی آن‌ها،آشنا شدن با شیوه‌های ارتباط مؤثر با نوجوانان و خطراتی که آنها را تهدید می‌کند و همچنین شناخت راهکارهای مراقبت از نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی، فرزندان را با بحران‌های پیش رو آگاه سازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.