سالانه ۴۰ عابر در آزادراه تهران – کرج – قزوین فوت می‌کنند

کارشناس حمل و نقل و ایمنی ترافیک البرز گفت: بافت مسکونی متراکم دو طرف آزادراه تهران – کرج – قزوین عامل تردد عابر پیاده است و متأسفانه سالانه ۴۰ نفر در این آزادراه فوت می‌کنند.
کد خبر : 24587
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 10:43
سالانه ۴۰ عابر در آزادراه تهران – کرج – قزوین فوت می‌کنند
پایگاه خبری البرزما- پیمان بختیاری گفت: در توسعه پایدار حمل و نقل، ایمنی کاربر جاده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کارشناس حمل و نقل و ایمنی ترافیک البرز افزود: ۱۲ کیلومتر از آزادراه ۶۷ کیلومتری تهران – کرج – قزوین از دل کرج می‌گذرد و فاصله دسترسی‌ها متوسط ۵۰۰ متر است.
وی با اشاره به اینکه تبادل و دسترسی آزادراه‌ها باید ۳ کیلومتر باشد، اظهار داشت: در حریم آزادراه نباید شاهد ساخت و ساز و تردد عابر پیاده باشیم.
بختیاری تصریح کرد: بافت مسکونی متراکم دو طرف آزادراه تهران – کرج – قزوین عامل تردد عابر پیاده است و متأسفانه سالانه ۴۰ نفر در این آزادراه فوت می‌کنند.
کارشناس ایمنی ترافیک ۵۰ درصد تلفات جاده‌ای البرز را به آزادراه مذکور نسبت داد و گفت: ترکیب آزادراه تهران – کرج – قزوین با استاندارد بافت شهری همخوانی ندارد.
وی افزود: در محدوده شهری ۵۰ درصد ترافیک عبوری نیست بلکه رانندگان به دلیل فقر شبکه معابر ناچار هستند از طریق آزادراه به تردد خود در شهر ادامه دهند.
بختیاری با اشاره به اینکه ایمنی ترافیک با جان مردم سر و کار دارد، اظهار داشت: البرز چند محور بالقوه پر تصادف دارد که یک مورد آن آزادراه تهران – کرج – قزوین است.
این کارشناس گفت: علت عمده تصادف در آزادراه مذکور تردد عابر پیاده ناشی از بافت مسکونی متراکم است لذا مردم باید برای تردد عرضی از پل عابر پیاده استفاده کنند.
وی افزود: با دستور دادستان البرز طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان آزادراه‌ها آغاز شد و امسال هم ادامه دارد چرا که نقش ویژه‌ای در افزایش تصادفات دارند.
ستاره احمدی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.