جهاد سازندگی در کشور احیا شود

امام جمعه کرج با بیان اینکه جهاد سازندگی منشاء اقدامات بسیاری درکشور است، گفت:جهاد سازندگی در کشور احیا شود.
کد خبر : 22404
تاریخ انتشار : شنبه 28 خرداد 1401 - 14:26
جهاد سازندگی در کشور احیا شود

پایگاه خبری البرزما- آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه نماز جمعه این هفته کرج با تبریک سالروز جهاد سازندگی به دستور امام خمینی(ره) و ثمرات این اقدام عظیم ، اظهار داشت: امروز هم نیاز است که جهاد سازندگی در کشور احیا شود و نیروهای جهادی در بخش سازندگی منسجم و هم مسیر عمل کنند.

وی با بیان اینکه  اقدامات بزرگی توسط جهاد سازندگی در کشور انجام شد، افزود: باید به همان روش جهاد سازندگی برنامه‌ها پیش برده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به سالروز بیابان زدایی و لزوم توجه به سرمایه‌های خاک و منابع آبی، بیان کرد: یکی از مصادیق استقلال کشور استقلال و خودکفایی در بخش کشاورزی است و باید در این بخش به گونه ای عمل شود که خودکفایی کامل اتفاق بیفتد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز  با اینکه  امام راحل و رهبری معظم انقلاب به خودکفایی و تامین غذای مورد نیاز تاکید و توصیه داشتند، عنوان کرد:در روایات و احادیث هم این موضوع مورد تاکید است.

حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه نباید فرصت‌ها را از دست داد و باید برای تامین غذای مورد نیاز کشور تلاش کرد: باید از روش‌های جدید برای توسعه کشاورزی به جز کشت محصولات تراریخته و مصرف بهینه آب برای توسعه کشاورزی استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و  و لزوم جلوگیری از این بلیه ، ادامه داد: یکی از مصادیق استکبار ستیزی کمک به استقلال کشور است و یک بعد آن تقویت بخش کشاورزی است و رهبری معظم انقلاب برای کشاورزی اهمیت ویژه ای قائل هستند.

وی با اشاره به اینکه مهمتر از بخش صنعت در کشور بخش کشاورزی مهم تر است و باید در حفظ خاک و آب کوشا بود ، گفت: جلوی گسترش بیابان در کشور باید گرفته و نباید به گونه ای شاهد افزایش بیابان باشیم.

امام جمعه با بیان اینکه مصرف درست آب باید در دستور کار همه افراد جامعه قرار گیرد، تصریح کرد: باید الگویی برای مصرف آب در کشور داشته باشیم و نباید مصرف بی رویه در آب در کشور وجود داشته باشد.

حسینی‌همدانی با اشاره به  اینکه نوع کشت در کشاورزی باید مرد توجه قرار گیرد و نباید کشت محصولات پر آب بر مانند کلم و کاهو در استان البرز ترویج شود، گفت: اجاره کاشت این محصولات در مناطق کم آب جایز نیست و این اقدامات امنیت غذایی در منطقه را به خطر می اندازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه الگوی شهید چمران می تواند راه صحیح را به مردم و مسئولان نشان دهد که در حال مشکلات چه تدابیری باید اندیشیده شود ، تاکید کرد: الگوی امروز ما در مجاهدت و  جهادی عمل کردن و مقاومت شهید چمران است و وی اسوه مقاومت و جهاد است.

حسینی‌همدانی با بیان اینکه عده ای باید در زمان مسئولیت خود را با شهید چمران مقایسه کنند ، ادامه داد: برای رهایی از مشکلات کشور به مسئولانی شبیه شهید چمران نیاز داریم و   این بزرگمرد در میدان مبارزه با استکبار به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه ضدیت ما با آمریکای جنایتکار و اذناب پلیدش هرگز کمرنگ نمی‌شود ، متذکر شد: اشرار صهیونیستی نکاتی در مورد ایران و تغییر رویکرد در این مورد بیان کردند که نتایج آن را می بیینند و ملت ایران هرگز شعار مرگ بر اسرائیل را از یاد نمی برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه در مورد عزل و نصب‌ها جدید در استان البرز مطالبی را برای طرح در نظر داشتم که فعلا تا قطعیت موضوع بیان نمی کنم ، عنوان کرد: همانطور که رهبری معظم انقلاب هم مکررا فرمودند در به کارگیری فتنه گران و ساکتان فتنه و کسانی که در مسیر مقابل حرکت مردم حرکت کردند در مناصب نباید به کار گرفته شوند و این موضوع جزو اصول ما است و از آان کوتاه نمی آییم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.