ذبح دام مولد به واسطه کمبود نهاده دامی در البرز نداریم

مهرداد عبدالملکی گفت: ماهیانه ۵ هزار تن سبوس دولتی برای تشکل های استانی بارگذاری و بین دامداران سنتی و صنعتی توزیع می شود.
کد خبر : 21537
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 13:57
ذبح دام مولد به واسطه کمبود نهاده دامی در البرز نداریم
پایگاه خبری البرزما- مدیر امور دام جهاد کشاورزی البرز گفت: از آذر سال ۹۹، وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دولتی کنجاله سویا، ذرت و جو را به صورت مستقیم برای گاوداران صنعتی شیری تامین می کند.
مهرداد عبدالملکی افزود: سهمیه ها بر اساس تعداد دام و ضریب برخورداری استان ها از طریق وزارت جهاد کشاورزی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و پس از خرید توسط اتحادیه دامداران تحویل دامداری ها می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه اتحادیه دامداران استان البرز با  جهاد کشاورزی، نهاده خام دریافت شده و در کارخانجات، کنستانتره با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه می شود، در نهایت این نهاده ها بین دامداران غیر صنعتی توزیع می شود.
عبدالملکی تصریح کرد: از خرداد سال جاری پس از آزادسازی سبوس، میزان برخورداری البرز از سبوس دولتی کاهش یافته است اگر چه به واسطه وجود ۲۵ کارخانه آرد در استان و پشتیبانی از ۱۶ استان مشکلی نداریم.
وی با اشاره به اینکه ماهیانه ۵ هزار تن سبوس دولتی برای تشکل های استانی بارگذاری و بین دامداران سنتی و صنعتی توزیع می شود، گفت: طی ۷ ماه اخیر مشکل نهاده دامی در البرز مرتفع شده است.
عبدالملکی افزود: ۱۵۴ هزار راس دام سنگین و ۳۵۴ هزار دام سبک در البرز وجود دارد و تبدیل دام های سنتی به صنعتی افزایش پیدا کرده است، همچنین گزارشی از ذبح دام مولد در استان نداریم.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.