قاتل خاموش البرز را بر سکوی چهارم کشوری مرگ و میر قرار داد/ فوت یکساله ۶۱ شهروند با گاز CO کانون گرم خانواده ها را سرد کرد

این روزها سردشدن هوا سریال تکراری گازگرفتگی را در مناطق مختلف استان البرز به همراه داشته است.
کد خبر : 21382
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 11:51
قاتل خاموش البرز را بر سکوی چهارم کشوری مرگ و میر قرار داد/ فوت یکساله ۶۱ شهروند با گاز CO کانون گرم خانواده ها را سرد کرد
پایگاه خبری البرزما- سخنگوی سازمان آتش نشانی کرج می گوید؛ متاسفانه با نشر گاز مونواکسیدکربن توان حرکتی از فرد گرفته می شود.
به گفته سمیعی مرگ خاموش در کمتر از چند دقیقه اتفاق خواهد افتاد و نتیجه یک بی احتیاطی به ظاهر کوچک فرصتی را برای پشیمانی باقی نمی گذارد.
زمان زیادی از نصب وسایل گرمایشی نگذشته است اما در این مدت قریب به ۷ نفر در البرز فوت شده و ۶۳ شهروند هم دچار مسمومیت شده اند.
بر اساس سالنامه آماری پزشکی قانونی در سال ۹۹ متاسفانه ۶۱ نفر از شهروندان البرز بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست داده اند.
متاسفانه استان البرز در رتبه چهارم مسمومیت های ناشی از گاز co قرار گرفته است چرا که تمایل این گاز با هموگلوبین خون ۲۵۰ برابر بیشتر از اکسیژن است.
محمدی معاون پیشگیری آتش نشانی کرج می گوید؛ گاز مونواکسیدکربن زمانی که بیشتر از ۲۵ ppm در میلیون شود موجب سردرد و حالت تهوع می شود.
و اما برخی اشتباهات سهوی و از روی ناآگاهی در نصب وسایل گرمایشی بوده و سبب می شود تا میزان این قاتل نامرئی در برخی منازل باشیم.
جمالی رئیس اداره حریق هم می گوید، باید مسیر وسیله گاز سوز در منزل باز بوده و مکش را داشته باشد.
وی ادامه می دهد؛ متاسفانه شاهدیم برخی افراد دودکش را پنجره، شیشه و دیوار به بیرون هدایت می کنند، این کار غلط است چرا که دودکش ارتفاع لازم را ندارد.
همچنین در استفاده از آبگرمکن حتما باید رنگ شعله آبی بوده و به هیچ عنوان از دودکش های آکاردئونی استفاده نکنیم تا تخلیه گاز با سهولت انجام شود.
خرید وسایل گاز سوز نو به این معنا نیست که بررسی های لازم را نداشته باشیم و بهتر است سرویس های دوره ای به صورت مداوم هر ساله انجام شود.
متاسفانه هر ساله قریب به ۹۰۰ نفر از هموطنانمان بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست می دهند در نتیجه نباید بگذاریم سرما کانون خگرم خانواده را از بین ببرد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.