ایجاد زائرسرا در مشهد دردستور کار استان ها است

پایگاه خبری البرزما- استاندار البرز با بیان اینکه ایجاد مکانی برای زائران البرزی در مشهد فرصت برای ارائه خدمات به اقشار کم درآمد جامعه است، گفت: این امرمهم به توصیه مقام معظم رهبری در دستور کار استان ها قرار گرفته است. عزیزاله شهبازی در نشست هیات امنا و هیات رئیسه بنیاد زائر که با حضور نماینده

کد خبر : 16021
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 بهمن 1397 - 13:52
ایجاد زائرسرا در مشهد دردستور کار استان ها است

پایگاه خبری البرزما- استاندار البرز با بیان اینکه ایجاد مکانی برای زائران البرزی در مشهد فرصت برای ارائه خدمات به اقشار کم درآمد جامعه است، گفت: این امرمهم به توصیه مقام معظم رهبری در دستور کار استان ها قرار گرفته است. عزیزاله شهبازی در نشست هیات امنا و هیات رئیسه بنیاد زائر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برگزار شد، افزود: به همین منظور شهرداری مشهد زمینی برای ایجاد زائرسرا به البرز اختصاص داده است.
وی ادامه داد: استانداری البرز نیز آماده پرداخت سهم خود در این پروژه است و با تقسیم کار منطقی می توان امور را پیش برد.
استاندارالبرز گفت: اگرچه از ظرفیت خیرین و صاحبان صنایع نیز باید استفاده شود و تشکیل کارگروهی تخصصی برای بررسی بسترهای لازم و تصمیم گیری در خصوص ایجاد این زائر سرا می تواند روند امور را تسریع کند.
وی اضافه کرد: در بیشتر استان ها، شهرداری بهعنوان متولی و بانی اصلی این پروژه وارد عمل شده و شرح وظایف سایر دستگاه ها را اعلام کرده چراکه بر اساس تقسیم وظایف نیل به اهداف محقق می شود.
شهبازی خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به اینکه سال آینده اختیار درآمد حاصل از ارزش افزوده به استانداران واگذار می شود این امکان وجود دارد که برنامه محور در این زمینه حرکت شود.
بر اساس توصیه مقام معظم رهبری و برای بهره مندی اقشار کم درآمد جامعه از امکان سفر زیارتی به مشهد مقدس، شهرداری مشهد زمینی برای استان ها در نظر گرفته که نسبت به ایجاد این امکان اقدام کنند.
مساحت این زمین یک هزار مترمربع است که در ساخت زائر سرا در 10 طبقه پیش بینی شده و بر اساس برآوردهای شهرداری کرج به 300تا 400میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه نیاز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.