سقوط هواپیما باری با 16 سرنشین در نزدیک کرج/ هم‌راستایی باند فتح و پیام ممکن است باعث اشتباه خلبان شده باشد

پایگاه خبری البرزما- یک خلبان با اشاره به وقوع حادثه برای یک بوئینگ 707 در زیبادشت البرز، گفت: احتمال دارد به دلیل هم‌راستایی باندهای فرود فرودگاه پیام و فتح، خلبان در انتخاب محل فرود اشتباه کرده باشد. سعید عابدین‌پور گفت: وقوع یک حادثه هوایی به عوامل بسیار زیادی از جمله آشنا نبودن خلبان با منطقه

کد خبر : 15831
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 دی 1397 - 12:40
سقوط هواپیما باری با 16 سرنشین در نزدیک کرج/ هم‌راستایی باند فتح و پیام ممکن است باعث اشتباه خلبان شده باشد

پایگاه خبری البرزما- یک خلبان با اشاره به وقوع حادثه برای یک بوئینگ 707 در زیبادشت البرز، گفت: احتمال دارد به دلیل هم‌راستایی باندهای فرود فرودگاه پیام و فتح، خلبان در انتخاب محل فرود اشتباه کرده باشد.

سعید عابدین‌پور گفت: وقوع یک حادثه هوایی به عوامل بسیار زیادی از جمله آشنا نبودن خلبان با منطقه فرود، بدی هوا، کاهش دید و … بستگی دارد.

عابدین‌پور افزود: عامل حادثه‌ای که صبح امروز برای هواپیمای کارگو ارتش رخ داد هم باید بررسی شود اما احتمال دارد به دلیل هم راستایی باندهای فرود پیام و فتح، هواپیما باند اشتباهی را برای فرود انتخاب کرده باشد و از آنجایی که بوئینگ 707 برای فرود به یک باند بلند نیاز دارد و باند فتح چنین شرایطی ندارد این حادثه رخ داده است.

وی با بیان اینکه این هواپیما از قرقیزستان به مقصد فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است، ادامه داد: باند فرود پیام و فتح در یک فاصله از هم تقریباً هم راستا هستند، اشتباه در انتخاب باند به دلیل این هم راستایی موضوعی غیر عادی نیست و از دهه‌های گذشته تاکنون ایرلاین‌های زیادی بوده‌اند که در جهان بر اثر چنین اشتباهی دچار حادثه شده‌اند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.