اختلاف داخلی در دولت آمریکا درباره ايران

پایگاه خبری البرزما- همزمان با تاثیر معکوس تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، خبرها از تشکیل جبهه‌ ای داخلی در دولت آمریکا برای حفظ دسترسی ایران به سوئیفت حکایت دارد. وبگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» به نقل از شماری از مقامات آگاه آمریکایی اعلام کرد گروهی در دولت آمریکا برای حفظ دسترسی ایران به بازارهای مالی

کد خبر : 14637
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مهر 1397 - 12:38
اختلاف داخلی در دولت آمریکا درباره ايران

پایگاه خبری البرزما- همزمان با تاثیر معکوس تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران، خبرها از تشکیل جبهه‌ ای داخلی در دولت آمریکا برای حفظ دسترسی ایران به سوئیفت حکایت دارد. وبگاه خبری «واشنگتن فری بیکن» به نقل از شماری از مقامات آگاه آمریکایی اعلام کرد گروهی در دولت آمریکا برای حفظ دسترسی ایران به بازارهای مالی بین المللی تلاش می کنند.
روزنامه واشنگتن پست نیز در گزارشی با اعلام این خبر نوشت : وزیر خزانه داری آمریکا هدایت این جبهه داخلی را بر عهده دارد که با قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی بین المللی مخالف است.
هنوز درباره علل این تلاش تازه گزارشی منتشر نشده اما به ظاهر این موضوع واکنشی به تلاش اروپایی ها برای ایجاد کانال تبادل مالی مستقل با ایران و راه اندازی سامانه ی جایگزین سوئیفت است.
پیش از این هم رسانه‌ های غربی گزارش دادند دولت آمریکا مجبور به عقب نشینی از مواضع سختگیرانه خود علیه خریداران نفت ایران شده است.
همزمان اخباری از دولت ترامپ به بیرون درز کرده که نشان می دهد واشنگتن قصد دارد برای برخی از مشتری‌ های نفتی ایران معافیت صادر کند.
چندین مسئول آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود گفتند: مسئولان ارشد سوئیفت هفته گذشته در واشنگتن بودند و نشست هایی با مسئولان دولت ترامپ برگزار کردند تا اطمینان حاصل کنند دسترسی ایران به این سامانه حفظ خواهد شد.
این سامانه همزمان با تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ تجارت با ایران به اقتصاد ایران تاکنون کمک کرده است همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.