پزشکان ایرانی جایگاه علمی کشور را احیاء کردند

پایگاه خبری البرزما – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به تاریخچه طولانی و درخشان طب ایرانی گفت: امروز با همت متخصصان و پزشکان، جایگاه علم پزشکی کشورمان احیاء و ارتقاء یافته است.دکتر حمید درفشی با گرامیداشت یکم شهریورماه سالروز بزرگداشت حکیم و فیلسوف بزرگ ایرانی ابوعلی سینا و روز پزشک اظهار داشت

کد خبر : 14013
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 شهریور 1397 - 8:45
پزشکان ایرانی جایگاه علمی کشور را احیاء کردند

پایگاه خبری البرزما – رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به تاریخچه طولانی و درخشان طب ایرانی گفت: امروز با همت متخصصان و پزشکان، جایگاه علم پزشکی کشورمان احیاء و ارتقاء یافته است.دکتر حمید درفشی با گرامیداشت یکم شهریورماه سالروز بزرگداشت حکیم و فیلسوف بزرگ ایرانی ابوعلی سینا و روز پزشک اظهار داشت : اطباء حاذق و مورد اعتماد ، هم ردیف فقهای بصیر و دانا هستند .
وی به برخی ویژگی های طبیب بزرگ ایرانی اشاره کرد و گفت: نابغه بزرگ ایرانی ابوعلی سینا ؛دانشمند و پزشک فرهیخته‌ای بود که فراتر از زمان ومکان خویش باتکیه بر ارزش‌های انسانی و آموزه‌های دینی از طلایه داران دانش ، اخلاق و خدمت به انسان و رشد فضلیت های انسانی شناخته شد.
درفشی افزود: ارجمندی و قداست حرفه پزشکی در فرهنگ وتاریخ کشور ما به گونه ای که ساحت پزشکی مظهر اسم محیی و احیاء گری خداوند درتامین، حفظ ، بازسازی و ارتقای سلامت شریف ترین مخلوق هستی محسوب می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت : اکنون جامعه پزشکی کشور با بهره مندی از پزشکان حاذق و دلسوز با دستیابی به پیشرفت و موفقیت های مستمر ، درحال ارتقاء بخشیدن به بخش سلامت جامعه است.
دکتر درفشی افزود: امروز اساتید بزرگواری که در رشته های مختلف طب با آمیختن اخلاق و صداقت و معنویت سرآمد بوده و موجب سرآمدی کشورمان در جهان شده اند.
وی گفت: روز پزشک به معنای حقیقی کلمه ، روز بزرگداشت علم مبتنی بر ایمان و معرفت و روز تکریم فرزندان فرهیخته و مستعد ملتی است که اراده کرده تا با اقتدار به پیشکسوتان نامدار خود ، گذشته افتخارآفرین علمی شان را احیاء و جایگاه شایسته خویش را در این عرصه گسترده به اثبات برسانند .
وی بیان داشت: جامعه پزشکی در تمام دوران های سخت و آسان کشورمان به ویژه دوران طلایی دفاع مقدس ، انقلاب اسلامی همیشه و در هر شرایطی حضور فعال خود را در عرصه سلامت به نمایش گذاشته و دوشادوش مردم عزیز و بر اساس موازین اخلاقی و علمی خود، در گسترش سلامت گام برداشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: این امر مهم از گذشته تا کنون سرلوحه ی همه ی پزشکان بوده و خواهد بود و به طور یقین سرلوحه قرار دادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در اجرای سیاست های کلی نظام سلامت و همدلی و همزبانی تمام ارکان سیاستگذاری، تصمیم گیری و اجرایی کشور عزیزمان، فرصت طلایی را برای جامعه پزشکی و فعالان این عرصه فراهم کرده است.
وی افزود: حمایت های تحسین برانگیز از نظام سلامت کشور موجب شده تا این بخش بتواند نقش خود را در ارتقاء سطح خدمات و فعالیت های علمی بیش از پیش به خوبی ایفا کند و ایران عزیز را به کشوری پیشرفته تر و مجهزتر در حوزه بهداشت و درمان مبدل سازد ضمن آنکه درد و آلام جسمی و روحی مردم سرزمینمان را کاهش یابد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی البرز توانسته است طی سالهای کوتاهی که از عمر آن می گذرد با حضور پزشکان فرهیخته خود افتخارات بزرگی را در حوزه آموزش و پژوهش و سلامت کشور بیافریند و موجب ارتقای سرمایه های اجتماعی استان را فراهم آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.