جنگ تجاری آمریکا و چین

پایگاه خبری البرزما- وزارت تجارت چین اعلام کرد: در صورتی که واشنگتن تعرفه های گمرکی بر شمار بیشتری از کالاهای چینی اعمال کند، پکن اقدامات «کیفی و کمی» و تدابیر جامع «برای پاسخ قوی» اتخاذ خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده :تعرفه های 10 درصدی به ارزش 200 میلیارد دلار بر کالاهای چینی اعمال

کد خبر : 12445
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 - 11:48
جنگ تجاری آمریکا و چین

پایگاه خبری البرزما- وزارت تجارت چین اعلام کرد: در صورتی که واشنگتن تعرفه های گمرکی بر شمار بیشتری از کالاهای چینی اعمال کند، پکن اقدامات «کیفی و کمی» و تدابیر جامع «برای پاسخ قوی» اتخاذ خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده :تعرفه های 10 درصدی به ارزش 200 میلیارد دلار بر کالاهای چینی اعمال خواهد کرد. ترامپ گفت: این اقدام در پاسخ به تصمیم چین برای افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای آمریکایی صورت می گیرد. ترامپ از نماینده تجاری آمریکا خواسته تولیدات چینی را که شامل تعرفه های جدید می شود مشخص کند.
ریس جمهور آمریکا پیش از این از اعمال تعرفه گمرکی 25 درصد بر واردات کالاهای چین به ارزش 50 میلیارد دلار خبر داد .اقدام واشنگتن پاسخ مشابه پکن و اعمال تعرفه 25 درصدی بر 659 محصول آمریکایی به ارزش 50 میلیارد دلار را در پی داشت.
ترامپ همچنین گفته تعرفه‌های جدید با هدف ضربه زدن به طرح “ساخت چین 2025” است که به دنبال مسلط ساختن صنایع تکنولوژی برتر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.