پرونده ندارم / اگر انتخاب شوم شهرداری برای هر 13 عضو خواهم بود

پایگاه خبری البرزما- گزینه پیشنهادی اعضای شورای شهر کرج برای شهرداری که در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج حضور یافته بود به ارایه برنامه های خود در خصوص رفع معضلات کنونی شهر حضور پرداخت و تاکید کرد: اگر به عنوان شهردار انتخاب شوم، شهردار سیزده عضو شورا خواهم بود. مجید حاجی غلام سریزدی با

کد خبر : 11334
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 9:18
پرونده ندارم / اگر انتخاب شوم شهرداری برای هر 13 عضو خواهم بود

پایگاه خبری البرزما- گزینه پیشنهادی اعضای شورای شهر کرج برای شهرداری که در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج حضور یافته بود به ارایه برنامه های خود در خصوص رفع معضلات کنونی شهر حضور پرداخت و تاکید کرد: اگر به عنوان شهردار انتخاب شوم، شهردار سیزده عضو شورا خواهم بود.

مجید حاجی غلام سریزدی با اشاره به اینکه تسهیل در ضوابط و سیستمی کردن خدمات از اقداماتی است که باید انجام شود، خاطرنشان کرد: شهر کرج از ظرفیت های پنهان و نیازهای آشکار لبریز است.

وی افزود: پاکدستی و تسهیل در امور شهروندان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برای پیشرفت شهر باید از روش های خاص سرمایه گذاری استفاده کرد. همچنین باید بستر لازم برای جذب سرمایه گذار فراهم شود.

مولفه همجواری با تهران به منظور سود بردن از شرایط اقتصادی و در پی آن تغییر شرایط اقتصادی از دیگر مواردی بود که سریزدی برای رفع چالش های پیش رو مطرح کرد.

وی افزود: آنچه که روی میز است و مطرح می شود “مشکل” نیست، “موضوع” است که اگر به آن نپردازیم به معضل تبدیل خواهد شد؛ هدف اساسی ما ارایه خدمات مطلوب برای شهروندان است نه شهر؛ و شهروند محوری و توزیع خدمات به صورت متوازن در محلات و حاشیه شهر باید انجام شود.

سریزدی اضافه کرد: شور و نشاط اجتماعی به صورت یک برنامه کلی در شهر باید تعریف شود و نیروهای انسانی به عنوان بستر فعالیت های شورا و شهرداری، دیده خواهند شد.

در ادامه جلسه مقرر شد پرسش اعضای شورای اسلامی شهر مطرح شود و اولین پرسش از سوی عباس زارع رییس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد:

در ادامه عباس زارع رییس کمیسیون برنامه و بودجه خطاب به مجید سریزدی گفت؛ خیلی شفاف بگویید چند پرونده قضایی دارید و پرونده ها مربوط به چه موضوعاتی است؟ موضوع دیگر این که با توجه به فعالیت های اقتصادی که در داخل و خارج از کشور دارید، در صورت انتخاب، نباید هیچ گونه فعالیتِ اقتصادی داشته باشید.

مجید سریزدی نیز پاسخ زارع را اینگونه داد: اجازه بدهید شفافیت که جزو اعتقادات ما نیز هست را از خودمان شروع کنیم؛ در صورت انتخاب تا پایان دوره حضور در شهرداری کرج هیچگونه فعالیت اقتصادی انجام نخواهم داد و کاملا وقف مجموعه مدیریت شهری خواهم بود. در خصوص سوال اول شما باید بگویم هیچ پرونده ای تحت عنوان رشوه اختلاس، کلاهبرداری و … ندارم که این موضوع را برای خود افتخار می کنم. تنها پرونده ای که در حال حاضر وجود دارد تضییع اموال عمومی است که مجازات ندارد و پروژه باشگاه میلاد است که در صورت بررسی متوجه می شوند مشکلی وجود ندارد.

سریزدی در پاسخ به خلیلی اردکانی نیز به کارآفرینی برای انجام فعالیت های عمرانی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بر تعداد نیروهای شهرداری نباید اضافه شود، گفت: بدنه شهرداری شاید چابک نیست که شاید به دلیل افزایش نیرو باشد اما این موضوع باید در قالب کار آفرینی و افزایش فعالیت حل شود.

غذدیر مهدوی؛ دیگر عضو شورا به ساختار قدرت در شهر کرج اشاره کرد و گفت: در کرج عوامل بیرونی روی شهردار فشار وارد کرده و نیروهای مد نظر خود را می‌چینند این فشارها در دوره شما هم خواهد بود و شما چگونه میتوانید در برابر این فشارها مقاومت کنید و شایسته ترین افراد را برای اداره بخش های مختلف شهر انتخاب کنید ؟با مدیران رابطه ای و سفارشی، شهر اداره نمی شود مدیران توانمند در اجرا موفق هستند.

سریزدی در پاسخ های خود بر شایسته سالاری، تقوا و تخصص تاکید کرد و گفت؛ به لحاظ علمی مشخصا در بحث انتخابات باید چارچوب های مدیر لایق تعیین شود و مدیران موظف هستند در قالب چارچوبی که ما تعیین می کنیم تلاش کنند و درصد زیادی از مشکلات در این خصوص رفع می شود. موضوع دیگر این است که ما فکر نکنیم تحت هر شرایطی از فشارها خلاص می شویم. این افراد توطئه می کنند و از نقاط ضعف استفاده می کنند که طبق فرمایشات رهبری باید مراقب این آدم ها باشیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.