قاسمی: آمریکا در صورت خروج از برجام، باید تاوان سنگینی بپردازد

پایگاه خبری البرزما- سخنگوی وزارت خارجه درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: تمام گزینه های متصور در صورت خروج آمریکا از برجام، از قبل طراحی شده است و نهایتاً آمریکا باید در این صورت تاوان سنگینی بپردازد. قاسمی در نشست خبری خود افزود: هنوز صحبت در مورد 22 اردیبهشت و اینکه ترامپ و هیئت حاکمه

کد خبر : 11098
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 12:55
قاسمی: آمریکا در صورت خروج از برجام، باید تاوان سنگینی بپردازد

پایگاه خبری البرزما- سخنگوی وزارت خارجه درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: تمام گزینه های متصور در صورت خروج آمریکا از برجام، از قبل طراحی شده است و نهایتاً آمریکا باید در این صورت تاوان سنگینی بپردازد. قاسمی در نشست خبری خود افزود: هنوز صحبت در مورد 22 اردیبهشت و اینکه ترامپ و هیئت حاکمه آمریکا چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد زود است و هنوز باید صبر کرد و ما نیز مردم صبوری هستیم.
وی ادامه داد: به هر حال برجام ویژگی های خود را دارد و یک پیمان یا توافق چند جانبه بین المللی است.
قاسمی با بیان اینکه خروج از برجام به سادگی امکان پذیر نیست اظهارداشت: ترامپ از ابتدای ورود به کارزار انتخاباتی بارها در این مورد وعده داده است و تا به امروز نیز این وعده ها ادامه دارد اما صداهای گوناگونی از درون آمریکا می شنویم که متناقض است.
سخنگوی وزارت خارجه تأکید کرد: خروج از برجام کار ساده ای نیست و عملکرد ایران در قبال این اقدام، اقدامی غیرقابل تصور و شدیداً دردناک برای آمریکا خواهد بود.
قاسمی با بیان اینکه خروج از برجام موجب پشیمانی آمریکا خواهد شد افزود: تمام گزینه های متصور در این زمینه از قبل طراحی شده است و مقامات ایران درباره کلیت موضوع صحبت کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه خروج از برجام قطعاً نقطه عطفی در بی اعتمادی بیشتر به هیئت حاکمه آمریکاست اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام قطعاً نگاه جهانیان به آمریکا بیش از گذشته تغییر خواهد کرد.
وی ادامه داد: اگرچه بدعهدی آمریکا مسئله جدیدی نیست اما برجام، در صورت خروج آمریکا از آن، نقطه جدیدی است که تصویر روشن تری از سیمای آمریکا ارائه می کند و نشان می دهد که هیچ کشوری نمی تواند در هیچ معاهده و توافقی با آمریکا به تفاهم برسد و مطمئن باشد که اجرایی می شود.
سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: بعد از 22 اردیبهشت و اقدام آمریکا، تصمیمات خود را که غیرقابل تصور برای آمریکاست اتخاذ خواهیم کرد.
قاسمی با بیان اینکه نخستین کشوری نخواهیم بود که از برجام خارج می شود اظهار داشت: با صبوری کامل موضوع را دنبال می کنیم اما اگر برجام برای ما سود آور نباشد و به نفع مردم ما نتواند هیچ اقدامی انجام دهد، قطعاً تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.