نگران نرخ ارز هستیم/ چرخه تولید را کارگران اداره می‌کنند

پایگاه خبری البرزما- نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسانات ارز برنامه ریزی ما برای حمایت از کالای ایرانی را به هم ریخته است. عزیز اکبریان در بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد اظهار کرد: طی چند ماه گذشته

کد خبر : 10791
تاریخ انتشار : شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 11:17
نگران نرخ ارز هستیم/ چرخه تولید را کارگران اداره می‌کنند

پایگاه خبری البرزما- نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسانات ارز برنامه ریزی ما برای حمایت از کالای ایرانی را به هم ریخته است.

عزیز اکبریان در بیست و نهمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استان که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد اظهار کرد: طی چند ماه گذشته شاهد نوسانات شدید در بازار ارز بوده ایم.

وی ادامه داد: این نوسانات تا حدودی در روند حمایت دولت و مسئولان برای حمایت از کالای ایرانی اختلال ایجاد کرده است.

وی توضیح کرد: تا کنون چندین جلسه در این خصوص در مجلس برگزار شده و اعضای کمیسیون صنایع و تولید ملی با بخش خصوصی و سرمایه گذاران دیدار داشته اند تا بتوانند راه حلی برای مشکلات ایجاد شده پیدا کنند.

این مسئول ابراز کرد: بدون شک اگر حمایت از تولید ایرانی به خوبی صورت بگیرد خود به خود حمایت از کارگر ایرانی را در پی دارد.

اکبریان ادامه داد: نباید اجازه دهیم شعار امسال در حد شعار باقی بماند و در این راستا باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

نماینده مردم کرج در مجلس با اشاره با برخی از مشکلات موجود در مسیر حمایت از تولید و کالای ایرانی خاطر نشان کرد: یکی از این مشکلات سود بالای بانک‌ها در قبال تسهیلاتی که ارائه می‌دهند است.

وی اضافه کرد: برخی می‌گویند چرا ایران در زمینه تولید لااقل شبیه ترکیه نیست؛ در جواب این افراد باید گفت در کدام بانک‌های ترکیه به تولید کننده وام با بهره بالای ۳۰ درصد داده می‌شود؟

اکبریان گفت: وقتی ما در بحث حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران هیچ چیزمان شبیه ترکیه نیست چطور می‌توانیم توقع داشته باشیم خروجی ای شبیه این کشور داشته باشیم؟

این مسئول در بخش دیگری از صحبت خود به مشکل اشتغال جوانان نیز اشاره کرد و افزود: امروز بسیاری از جوانان این مرزو بوم علی رغم داشتن مدارک بالای دانشگاهی بیکار هستند که این درد بزرگی است.

وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند نمایندگان مجلس و مسئولان سنگ هستند و از شرایط کنونی جوانان کشور خبر ندارند و برایشان سرنوشت آنها مهم نیست ولی این طور نیست.

وی توضیح داد: باید شرایط اشتغال ، تشکیل خانواده و نشاط جوانان فراهم شود.

وی افزود: امروز امکانات لازم برای فراهم کردن شرایط نشاط جوانان فراهم نیست؛ برخی می‌گویند چرا جوانان با خودروی شخصی خود در خیابان دور می‌زنند؟ در جواب باید گفت کجا باید بروند؟ نه سالن سینمای خالی و نه سالن موسیقی با کیفیتی در این استان وجود دارد.

وی گفت: باید به جوانان پروبال داد تا بتوانند نیازهای خود را به شکل صحیح رفع کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.