یمنی ها ساخت موشک و سلاح را آغاز کردند

پایگاه خبری البرزما –  صالح صماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: مردم یمن ساخت موشک و تسلیحات را آغاز کردند و اگر که به سلاح از خارج متکی بودیم تا کنون این پایداری صورت نمی گرفت.وی در ادامه گفت: با همه احترامی که برای خود شخص فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن

کد خبر : 9890
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1397 - 10:21
یمنی ها ساخت موشک و سلاح را آغاز کردند

پایگاه خبری البرزما –  صالح صماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: مردم یمن ساخت موشک و تسلیحات را آغاز کردند و اگر که به سلاح از خارج متکی بودیم تا کنون این پایداری صورت نمی گرفت.وی در ادامه گفت: با همه احترامی که برای خود شخص فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور یمن قائلیم، اما پس از هر دیدار نمایندگان سازمان ملل و فرستادگان این نهاد از صنعا، درگیری ها در جبهه های جنگ بالا می گیرد.
صماد اضافه کرد: این دیدارهای دوره ای تنها برای انحراف افکار عمومی مردم یمن است تا مردم نوعی رضایت خاطر کسب کنند.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در خصوص خرید سلاح گفت: ما این آمادگی را داریم در صورت تمایل هر کشوری، سلاح از آن کشور خریداری کنیم، اما به شرط ارسال آن به صنعا.
وی ادامه داد: ما از کسی نمی ترسیم اما دیگر نیازی به خرید سلاح نداریم؛ چراکه ما سلاح می سازیم و به مرحله خودکفایی رسیده ایم.
پیش تر محمد علی حوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در مصاحبه با شبکه خبری «فرانس24» فرانسه گفته بود: ما موشک های ساخت روسیه و کره را ارتقا دادیم و اکنون خودمان موشک می سازیم و موشک های ما ساخت ایران نیست.
عربستان سعودی به همراه چند کشور در سال 2015 (فروردین 94) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری فراری یمن، حمله نظامی به این کشور را آغاز کرد.
دبیر کل سازمان ملل متحد پیش تر از ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان علیه یمن انتقاد کرده بود.
بسیاری از سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر از کشورهای اروپایی و آمریکا خواسته اند تا برای توقف جنایات عربستان سعودی علیه یمن از فروش سلاح به این کشور خودداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.