لاوروف: مذاکرات سوری تلاش ها برای مبارزه با تروریسم را منسجم می کند

پایگاه خبری البرزما – لاوروف در دیدار با نصر الحریری رئیس هیات معارضان سوری گفت: سرکوبی کانون های تروریستی در سوریه همچنان در دستور کار قرار دارد. لاوروف در این دیدار افزود: داعش نتوانست به هدف خود یعنی ایجاد خلافت دست یابد اما با این وجود همچنان برخی کانون های تروریستی در سوریه حفظ شده اند که

کد خبر : 7584
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396 - 11:07
لاوروف: مذاکرات سوری تلاش ها برای مبارزه با تروریسم را منسجم می کند

پایگاه خبری البرزما – لاوروف در دیدار با نصر الحریری رئیس هیات معارضان سوری گفت: سرکوبی کانون های تروریستی در سوریه همچنان در دستور کار قرار دارد. لاوروف در این دیدار افزود: داعش نتوانست به هدف خود یعنی ایجاد خلافت دست یابد اما با این وجود همچنان برخی کانون های تروریستی در سوریه حفظ شده اند که باید از بین بروند.
لاوروف گفت: امیدواریم پیشرفت مذاکرات سوری به تشریک مساعی طرف های سوری برای ریشه کنی قطعی تهدید تروریستی در این کشور بیانجامد.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: توافق های به دست آمده در مذاکرات آستانه، امکان کاهش قابل توجه خشونت ها رادر سوریه فراهم کرد.
وی افزود: هر چند که برخی اوقات اقدامات جنگی شدت می گیرد اما در مجموع وضعیت سوریه از یک سال پیش بهتر شده است.
لاوروف ابراز امیدواری کرد: هر کس که بر گروه های معارض سوری نفوذ دارد، به فراگیر بودن کنگره گفت وگوهای ملی سوریه در سوچی کمک کند.
کنگره گفت وگوهای ملی سوریه روزهای 9 و 10 بهمن ماه (29 و 30 ماه ژانویه) در شهر سوچی روسیه برگزار می شود.
همچنین وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با وزیر خارجه دولت مستعفی و فراری یمن اعلام کرد: روسیه بر حل و فصل مسائل یمن از طریق مذاکره و بر مبنای گفت وگوهای فراگیر ملی با توجه به منافع و خواسته های نیروهای سیاسی کلیدی تاکید دارد.
سرگئی لاوروف و عبدالملک المخلافی دیروز دوشنبه در مسکو دیدار کردند.
توجه اصلی دو طرف در این نشست به اوضاع سیاسی و نظامی یمن و جنبه های انسانی اوضاع آن کشور که برای سومین سال جریان دارد، متمرکز بود.
لاوروف در این دیدار بر ضرورت توقف فوری رویارویی های مسلحانه در یمن و اتخاذ گام های لازم برای بهبودی اوضاع فاجعه بار مردم این کشور تاکید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.