توزیع ۲۰ تن میوه از باغ‌های خیرین ساوجبلاغ به محرومان توسط گروه‌های جهادی

پایگاه خبری البرزما- مسئول بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز گفت:در ۶ ماه اخیر در حوزه محرومیت‌زدایی، ترمیم تعدادی مدرسه، مسجد و حسینیه، ساخت و ترمیم تعدادی سالن ورزشی توسط گروه‌های جهادی انجام شد. محمد فلاحتکار افزود: طی صحبت با خیرین و باغ دارهای بزرگ، مقرر شد چیدن میوه‌های باغ‌ها توسط گره‌های جهادی و توزیع آن‌ها

کد خبر : 5368
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:45
توزیع ۲۰ تن میوه از باغ‌های خیرین ساوجبلاغ به محرومان توسط گروه‌های جهادی

پایگاه خبری البرزما- مسئول بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ استان البرز گفت:در ۶ ماه اخیر در حوزه محرومیت‌زدایی، ترمیم تعدادی مدرسه، مسجد و حسینیه، ساخت و ترمیم تعدادی سالن ورزشی توسط گروه‌های جهادی انجام شد. محمد فلاحتکار افزود: طی صحبت با خیرین و باغ دارهای بزرگ، مقرر شد چیدن میوه‌های باغ‌ها توسط گره‌های جهادی و توزیع آن‌ها به درب منازل محرومان و قشر کم‌بضاعت انجام شود که ۲۰ تن میوه به این شکل توسط گروه‌های جهادی به دست محرومان رسید.
فلاحتکار عنوان کرد: تعدادی همایش و کلاس‌های اقتصاد مقاومتی به‌منظور ترویج این مقوله و ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک برگزار شد.
وی بیان داشت: از شهریورماه سال گذشته تا کنون رقمی بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وام‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی به ۱۸۱ نفر تعلق گرفت.
فلاحتکار افزود: کارگاه‌های کوچک نیز با حمایت و کمک‌های مشاوره‌ای ادارات با هدف ترویج اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شدند.
مسئول بسیج سازندگی ساوجبلاغ اظهار داشت: گروه‌های جهادی در زمینه‌های مشاوره خانواده، جلوگیری از طلاق و موارد مربوط به مواد مخدر به محله‌های مهدی‌آباد و ملک‌آباد اعزام شدند.
وی در رابطه با اردوهای جهادی یک‌روزه انجام‌شده اذعان داشت: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق مدنظر جهت ویزیت رایگان و مشاوره عمومی و خصوصی و همچنین اهدای بسته‌های حمایتی به کودکان ازجمله اقدامات این ناحیه هستند.
فلاحتکار در خصوص اردوهای جهادی ۷ روزه گفت: این گروه‌ها ساخت کامل حسینیه، مسجد ۱۴ معصوم (ع) در ملک‌آباد و ترمیم دو سالن ورزشی در مهدی‌آباد را انجام داده‌اند.
وی از تعامل بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ با سایر ادارات خبر داد و بیان داشت: تعامل با اداره دامپزشکی جهت سم‌پاشی روستاها در زمان شیوع تب کنگو یکی از این موارد بود.
فلاحتکار با اشاره به تعامل با اداره منابع طبیعی مطرح کرد: تجهیزاتی از سوی این اداره در اختیار گروه‌های جهادی قرار گرفت تا آموزش‌های لازم به اهالی مناطقی که در معرض آتش‌سوزی بودند توسط گروه‌های جهادی انجام شد.
وی افزود: تعاملی با اداره محیط‌زیست در زمینه نگهداری و پاک‌سازی و همچنین تعاملی با اداره بهداشت در رابطه با تشکیل گروه‌های جهادی پزشکان در سطوح مختلف در مناطق مهدی‌آباد و ملک‌آباد داشتیم.
مسئول بسیج سازندگی شهرستان ساوجبلاغ در خصوص زلزله کرمانشاه گفت: بنده و رئیس سازمان بسیج سازندگی استان در مناطق غرب حاضر شدیم و ۶ روستایی که به البرز تحویل داده بودند شناسایی کردیم و کار تأمین مایحتاج و امدادرسانی به زلزله‌زدگان را انجام دادیم.
وی افزود: تاکنون ۲۰ نیسان و ۴ کامیون حامل کمک‌های مردمی از شهرستان ساوجبلاغ به غرب کشور اعزام شدند و چند کامیون نیز آماده اعزام هستند اما به دلیل اشباع شدن انبارها از مواد خوراکی، ارسال چادر و نایلون و سایر وسایل انجام خواهد شد.
فلاحتکار در رابطه با برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در هفته بسیج اظهار داشت: اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی در مدارس متروکه‌ای که توسط گروه‌های جهادی‌ ترمیم شدند را به‌منظور ترویج فرهنگ جهادی و گروه‌ها خواهیم داشت.
وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مقاومت بسیج، تشکیل کارگروهی جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح روستاها برای ترویج فرهنگ تعاونی روستایی و همچنین برگزاری اردوهای جهادی یک‌روزه جهت خدمت‌رسانی و ویزیت رایگان اهالی مهدی‌آباد و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان از برنامه‌های این شهرستان در هفته بسیج هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.