امام جمعه کرج : پیاده روی اربعین حسینی مظهر صلح ودوستی در جهان است

پایگاه خبری البرزما ـ نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به جمعیت میلیونی اربعین حسینی در عراق گفت: پیاده روی اربعین حسینی مظهر تفکر صلح و دوستی تشیع در جهان است. آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه این

کد خبر : 5019
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 - 9:17
امام جمعه کرج : پیاده روی اربعین حسینی مظهر صلح ودوستی در جهان است

پایگاه خبری البرزما ـ نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به جمعیت میلیونی اربعین حسینی در عراق گفت: پیاده روی اربعین حسینی مظهر تفکر صلح و دوستی تشیع در جهان است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه این حرکت میلیونی ریشه در تفکر دینی و الهی دارد، گفت: دشمنان اسلام نیز تبلیغات سوء علیه پیاده روی اربعین حسینی راه انداخته و آن را به ایران نسبت می دهند درحالیکه این یک حرکت جهانی است.
امام جمعه کرج گفت:اربعین حسینی نه تنها بیداری جهان اسلام بلکه بیداری تمام ملل تحت ظلم وآزادگان عالم است و این بیداری خار چشم استکبارشد است.
وی ادامه داد:با این خروش عظیم، صدای خرد شدن استخوان های رژیم های طاغوتی منطقه و جهان به گوش می رسد.
نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه این راهپیمایی شکوهمند نشان داد که سیاست های اسلام هراسی دشمنان راه به جایی نبرده گفت:جلسات وکارشناسان زیادی را به کار گرفته اند تا ببینند که چگونه می تواننداربعین را تخریب کنند .
حسینی همدانی افزود:خیلی تلاش می کنند تا بگویند که این حرکت را ایران هدایت می کند و قبلا یک چنین حرکتی نبوده تا بتوانند دعوای عرب وعجم به راه بیندازند، غافل از اینکه از این جمعیت 25میلیونی که امسال در اربعین حسینی شرکت کرده اند تنها 2میلیون نفر از ایران بوده اند.
وی گفت: 10میلیون نیز این جمعیت عراقی و مابقی از سایر کشورها در پیاده روی اربعین حسینی حضور یافتند که نشانه گسترش این تفکر دینی است .
امام جمعه کرج بیان کرد: حرکت اربعین حسینی تنها مربوط به این چند سال نبوده و بعد از واقعه کربلا نیز وجود داشته لیکن اکنون روز به روز به روز بردامنه آن افزوده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: تلاش های دشمنان برای ازبین بردن نگاه جهانی به مهدویت است ،این در حالی است که پیاده روی اربعین حسینی به جهانیان چهره واقعی صلح و دوستی تشیع را نشان داده است.
حسینی همدانی با اشاره به اینکه عشق به امام حسین (ع)از قلب هیچ مومنی پاک نمی شود افزود:نسبت به حضور فزاینده کودکان و نوجوانان در این مسیر نباید بی توجه بود،می توان روحیه سازش ناپذیری و استکبارستیزی را دراین حرکت عظیم از نسلی به نسل دیگر منتقل کرد.
خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فتنه انگیزی های آل سعود در منطقه گفت: این رژیم به دنبال بحران سازی و بی ثبات ساختن منطقه است.
وی با بیان اینکه عربستان در مقابل مردم مظلوم یمن ناتوان مانده است ، خاطر نشان کرد: آل سعود گمان کرده با فتنه انگیزی می توان نقش ایران را در منطقه کمرنگ کرد.
حسینی همدانی گفت:سیاست های ناشایست آل سعود آنها چیزی جز شکست برایشان نداشته است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ یمن اشاره و بیان داشت:جامعه جهانی و سازمان ملل خود را در برابر جنایاتی که علیه یمن به راه انداخته شده سکوت کرده، در جلوی چشم جهانیان نسل کشی می شود اما جامعه جهانی همچنان در سکوت است .
امام جمعه کرج در ادامه به 24 آبان هفته کتاب و،کتابخوانی اشاره و گفت:اشتیاق به کتابخوانی به جای اعتیاد به فضای مجازی که فضایی پر از دروغ بوده و یکی از ابزارهای تهاجم های فرهنگی است باید در جامعه گسترش یابد.
وی با بیان اینکه سواد رسانه ای در جامعه کم است خاطر نشان کرد:سواد استفاده از رسانه که یکی از وسایل خوب برای رشد است باید در جامعه گسترش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار کاهش کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود، شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.