بارش‌های امسال البرز نسبت به بلند‌مدت ۵٠ درصد منفی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: بارش‌های سال‌جاری ۵٣ میلیمتر بود که در مقایسه با بلندمدت ۵٠ درصد منفی شده است.
کد خبر : 24213
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 11:44
بارش‌های امسال البرز نسبت به بلند‌مدت ۵٠ درصد منفی شد
پایگاه خبری البرزما- داود نجفیان گفت: بر اساس بستر مشخص شده در رودخانه، مناطقی که توسط مالکین مورد تصرف قرار گیرد، به دلیل جلوگیری از خطرات جانی و مالی سیل توسط وزارت نیرو برچیده می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز افزود: مرداد‌ماه سال گذشته سیل از بستر طبیعی رودخانه خارج شد و خسارت‌های مالی به بار آورد در نتیجه برای آنکه مالکین حاشیه رودخانه با خسران مواجه نشوند، ما موظف به رفع تصرفات هستیم.
نجفیان اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده رودخانه آرموت طالقان مورد بررسی قرار گرفت و در انتظار حکم دادستان برای رفع تصرفات هستیم چرا که در حاشیه این بخش ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز وجود دارد و برچیده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مقطع پل رودخانه مذکور پاکسازی شده است، تصریح کرد: نخاله‌های ریخته شده در رودخانه قرار شد توسط مالک یک ماهه برداشته شود اما همکاری صورت نگرفت و در‌نهایت با حکم دادستانی اقدام به رفع تصرف شدیم.
مدیرعامل آب منطقه‌ای البرز ادامه داد: امسال بر اساس اعلام هواشناسی منتظر پائیز پر‌بارشی بودیم اما متاسفانه این موضوع محقق نشد و بارش‌های سال‌جاری ۵٣ میلیمتر بود که در مقایسه با بلندمدت ۵٠ درصد منفی شده است.
نجفیان گفت: تراز آب سد کرج با ۵٩ میلیون متر‌مکعب ۵١ درصد بهتر از سال گذشته بوده و طالقان با ١٦٧ میلیون متر‌مکعب ٧ درصد نسب به سال قبل مثبت شد اما با توجه به اینکه بارش و برف خوب نبود احتمال اینکه در ماه‌های آینده ورودی خوبی به سد‌ها نداشته باشیم وجود دارد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.