دستبند پلیس بر دستان کلاهبرداران سایت های دیوار و شیپور

رئیس پلیس فتای استان البرز از دستگیری دو کلاهبرداری که از طریق سایت های فروش لوازم دست دوم دیوار و شیپور، اقدام به 10 فقره کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر : 23725
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 13:05
دستبند پلیس بر دستان کلاهبرداران سایت های دیوار و شیپور

پایگاه خبری البرزما- سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری از طریق سایت های دیوار و شیپور به پلیس فتای استان، بررسی ویژه و دقیق موضوع در دستورکار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی، مشخص شد کلاهبرداران با انتشار آگهی های فروش لوازم خانگی با قیمت پایین‌تر شهروندان را ترغیب به ارسال بیعانه برای خرید کرده و با ارسال شماره حساب یکی از فروشندگان لوازم خانگی در ازای ارسال وجه اقدام به خرید لوازم خانگی به صورت غیرحضوری می کردند.

رئیس پلیس فتای استان البرز عنوان کرد: علیرغم اینکه متهمان پس از دریافت لوازم خانگی در چندین نقطه از شهرهای کرج و تهران آن ها را برای عدم شناسایی، به یکی از شهرهای شرقی تهران منتقل می‌کردند، اما با انجام اقدامات اطلاعاتی و گسترده دو نفر در این زمینه دستگیر و ۱۰ مالباخته شناسایی شدند.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به اینکه برابر بررسی‌های صورت گرفته ارزش کلاهبرداری کشف شده تاکنون حدود پنج میلیارد ریال برآورد شده است، از کاربران اینترنتی درخواست کرد در صورت خرید غیرحضوری به هیچ وجه قبل از تحویل کالا اقدام به ارسال مبالغی تحت عنوان بیعانه و سایر موضوعات نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.