کلاهبرداران اینستاگرامی در البرز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد که اعضای باند کلاهبرداران اینستاگرامی که خود را به جای بلاگرها ، بازیگران و ورزشکاران معرفی و اقدام به کلاهبرداری می کردند در این استان دستگیر شدند.
کد خبر : 21504
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 13:45
کلاهبرداران اینستاگرامی در البرز دستگیر شدند

پایگاه خبری البرزما- سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران  اظهار داشت که در پی شکایت چند فرد و شرکت های معتبر به پلیس فتا استان البرز مبنی بر کلاهبرداری و جعل عنوان از این افراد موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات تخصصی کارشناسان مشخص شد که این متهمان با شناسایی دنبال کننده های  افراد معروف، خود را به نام  ادمین آنها معرفی  و اقدام به اخذ تبلیغات از این فرد می کردند و مبالغ هنگفتی به جیب می زدند.

سردار محمدیان افزود: این متهمان  با شناخت اجمالی که از افراد معروف داشتند سعی در اطمینان بخشی به دنبال کننده ها را داشتند و با حساب های جعلی از آنها مبالغ هنگفتی دریافت می کردند.

وی گفت: این افراد پس از واریز وجوهات بلافاصله  حساب ها را خالی و متوای می شدند که تاکنون ۱۳ نفر در این زمینه  طی یک عملیات منسجم دستگیر شده اند.

وی خاطرنشان کرد که متهمان دراعترافات خود تاکنون به پنج میلیارد تومان کلاهبرداری اعتراف کردند .

فرمانده انتظامی البرز یادآورشد که چنانجه افرادی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می توانند به پلیس فتا استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

وی گفت: باتوجه  به اینکه امروزه فضای کسب و کار بیشتر به سمت فضای مجازی هدایت شده می طلبد کاربران نسبت به تقاضای خود در این فضا دقت بیشتری داشته باشند و از صفحات اصلی و مطمئن اقدام به خرید کنند تا طمعه کلاهبرداران نشوند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود از دستگیری اعضای باند اسیکمری که در فضای اینستاگرام اقدام به تبلیغ خرید و فروش و کلاهبردرای می کردند، خبر داد.

سردار محمدیان افزود: اعضای باند سه نفره با ایجاد چند صفحه مختلف در اینستاگرام اقدام تبلیغ  فروش دستگاه اسکیمر و اجاره کارت های بانکی می کردند که توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی شدند.

وی گفت:  این افراد علاوه بر فروش دستگاه اسکیمر تحت عنوان فروشنده دوره گرد اقدام به کپی کارتهای بانکی مردم می کردند که تاکنون به ۵۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری اعتراف کردند.

وی بیان داشت: تاکنون ۳۰ شاکی دراین خصوص شناسایی و تلاش برای سایر مالباختگان نیز ادامه دارد.

فرمانده انتظامی البرز از مردم خواست ضمن دقت بیشتر در موقع خرید و وارد کردن رمز بانکی توسط صاحب کارت ، به هیچ وجه رمز کارت بانکی را دراختیار دیگران قرارنداده و خود اقدام به وارد کردن آن درموقع خرید کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.