تهدیدهایی که پاشنه آشیل اینترنت شده اند

پایگاه خبری البرزما- رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: تهدیدات در فضای اینترنتی امروز شکل گسترده و متنوعی به خود گرفته و با گذشت زمان به لحاظ عدم آگاهی کاربران این گونه حملات افزایش چشمگیری یافته است و بر این اساس ضرورت دارد با توجه به این شرایط برای مقابله با آن چاره جویی کرد.

کد خبر : 16243
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اسفند 1397 - 13:53
تهدیدهایی که پاشنه آشیل اینترنت شده اند

پایگاه خبری البرزما- رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: تهدیدات در فضای اینترنتی امروز شکل گسترده و متنوعی به خود گرفته و با گذشت زمان به لحاظ عدم آگاهی کاربران این گونه حملات افزایش چشمگیری یافته است و بر این اساس ضرورت دارد با توجه به این شرایط برای مقابله با آن چاره جویی کرد. سرهنگ محمد اقبالی افزود: برخی از این تهدیدات از طریق انتشار بدافزارها و باج افزارها است و تعدادی دیگر نیز فراتر از این مشکلات زیادی برای کاربران ایجاد می کند و یکی از ابعاد فعالیت های پدافند غیرعامل نیز مقابله با این گونه حملات و اقدامات است.
رئیس پلیس فتا البرز اضافه کرد: در این فضا ضرورت دارد که کاربران برای به روز رسانی نرم افزار ها به صورت خودکار توجه ویژه کنند.
اقبالی درخصوص مقابله با هک (نفوذ غیر مجاز) نیز گفت: استفاده از یک فایروال ( دیواره آتشین) و آنتی ویروس به روز شده برای سیستم عامل های رایانه ای مهم ترین گام مقابله با نفوذ هکرها و حمله های سایبری است.
وی افزود: پرهیز از لینک های متفرقه، پسوردهای ساده، رمزهای بدیهی مانند نام ، تاریخ تولد و شماره شناسنامه ازجمله مواردی است که کاربران باید دقت لازم را داشته باشند.
رئیس پلیس فتا البرز بیان داشت: برخی کاربران به دلیل نا آگاهی وارد لینک های مختلف می شوند که این لینک ها می تواند مخرب و آلوده به بدافزار باشند.
وی ادامه داد : این بدافزارها می توانند اطلاعات ذخیره شده در سیستم های رایانه ای و تلفن های همراه را مورد دستبرد قرار دهند.
اقبالی گفت: کاربران نیز باید اطلاعات شخصی ، عکس و فیلم های خانوادگی را که سبب تهدید می شود درنرم افزار های خود که احتمال تهدید ورود بد افزار ها وجود دارد، بایگانی نکنند.
رئیس پلیس فتا استان البرز در ادامه سخنانش افزود: حملات سایبری می تواند در بحث فیشینگ دربستر فضای مجازی رخ دهد و تمام اطلاعات کاربر به سرقت رفته یا منجربه برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی شود.
وی اظهارداشت : این باج افزارها وارد server «رایانه مادر» شده و مجموع فرایندها را دراختیار قرارگرفته و قفل می کند وسپس با ارسال ایمیل کاربر را مورد باج خواهی قرارمی دهد.
وی از کاربران خواست که برای تمام فایل های سیستم عامل خود رمزگذاری کرده و برای ورود به هر یک از سیستم های رایانه های خود گذرواژه تعریف کنند چرا که این اقدامات می تواند از دسترسی غیر مجاز جلوگیری به عمل آورد.
وی تاکید کرد: مجوز و میزان دسترسی و نصب اپلیکیشن‌ها قبل از راه اندازی باید مطالعه و بررسی شود و پس ازحصول اطمینان اقدام به بهره برداری کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.