پرونده سه شهرک آلاینده صنعتی البرز به دادسرا رفت

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت که بی توجهی به قوانین زیست محیطی پرونده سه نفر از مدیران شهرک های صنعتی این استان را بر روی میز دادسراها قرار داد.فردین حکیمی افزود: یکی از الزامات محیط زیست در ایجاد شهرک های صنعتی، احداث سیستم تصفیه فاضلاب برای جمع آوری و استاندارد سازی

کد خبر : 16139
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 بهمن 1397 - 14:02
پرونده سه شهرک آلاینده صنعتی البرز به دادسرا رفت

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت که بی توجهی به قوانین زیست محیطی پرونده سه نفر از مدیران شهرک های صنعتی این استان را بر روی میز دادسراها قرار داد.فردین حکیمی افزود: یکی از الزامات محیط زیست در ایجاد شهرک های صنعتی، احداث سیستم تصفیه فاضلاب برای جمع آوری و استاندارد سازی فاضلاب واحد های صنعتی است.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر یکی از اهداف ایجاد شهرک های صنعتی، متمرکز کردن استقرار واحدهای تولیدی صنعتی در یک محدوده مشخص با رویکرد رعایت نکات زیست محیطی است.
حکیمی ادامه داد: طبق برنامه ریزی با احداث سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی، نیازی به احداث تصفیه خانه مجزا ( جز در موارد خاص ) برای هریک از واحدهای صنعتی نیست که این موارد باید در اولویت شهرک های صنعتی قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: بررسی ها نشان می دهد که در سنوات گذشته احداث شهرک های صنعتی در البرز بدون پیش بینی زیر ساخت های زیست محیطی مانند ایجاد سیستم تصفیه فاضلاب و فضای سبز مشجر بوده است.
وی بیان داشت: با وجود پیگیری های مکرر تعدادی از شهرک های صنعتی البرز از جمله شهرک صنعتی سیمین دشت، سپهر نظرآباد و هشتگرد اقدامی برای ساخت تصفیه فاضلاب صنعتی انجام نداده اند.
حکیمی اضافه کرد: در شهرک های صنعتی اشتهارد و نظرآباد که دارای سیستم تصفیه فاضلاب مرکزی هستند به دلیل عدم راهبری مناسب، کم کاری و بی توجهی مدیران این شهرک ها، شاهد آلودگی زیست محیطی توسط برخی صنایع هستیم .
وی تاکید کرد که این آلودگی های زیست محیطی تهدیدی برای سلامت عمومی ، بهداشتی و اراضی کشاورزی محسوب می شود.
حکیمی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی، مدیریت مصرف، استفاده از فناوری های نوین و انرژی های پاک در راستای کاهش آلودگی ها و مخاطرات زیست محیطی بوده است ، گفت: همانگونه که به توسعه اشتغال و کارآفرینی باید توجه شود، موضوع حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن نیز باید در اولویت متولیان توسعه صنعت قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز بیان داشت: یکی دیگر از الزامات زیست محیطی در صنایع، توسعه، حفظ و نگهداری فضای سبز مشجر است.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آب در استان، استاندارد سازی فاضلاب های تولیدی در صنایع، علاوه بر کاهش بارآلودگی فاضلاب و هزینه های ناشی از مصرف آب، امکان استفاده از پساب در مصارف غیر شرب به ویژه آبیاری فضای سبز امکانپذیر می شود.
حکیمی گفت: با توجه به عدم مدیریت و استاندارد سازی فاضلاب سه شهرک صنعتی و هدایت فاضلاب به تالاب صالحیه، در اجرای ماده یک و چهار قانون قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب های کشور، پرونده تخلف برای سه مدیریت شهرک صنعتی استان تنظیم و به صورت مستقل در دادسرای ساوجبلاغ و نظرآباد در حال رسیدگی می باشد.
وی یادآور شد که از سال گذشته، اقداماتی در راستای اصلاح و بهبود عملکرد سیستم تصفیه فاضلاب شهرک های صنعتی اشتهارد و نظرآباد در حال انجام بوده ولی نتیجه این اقدامات منجر به رفع مشکل آلایندگی پساب خروجی نشده است.
استان البرز 9 شهرک صنعتی دارد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.