پیش‌بینی برداشت ۵۶ هزار تن گندم در البرز

پایگاه خبری البرزما- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: پیش‌بینی می‌شود از راضی زیر کشت استان ۵۶ هزار و ۷۴ تن گندم برداشت شود. سید مجید موسوی با اشاره به بارندگی‌های سال جاری که موجب افزایش تولیدات کشاورزی در سطح استان شده است، اظهار کرد: آموزش‌های ترویجی به کشاورزان به جد در دستور کار

کد خبر : 15996
تاریخ انتشار : شنبه 6 بهمن 1397 - 12:25
پیش‌بینی برداشت ۵۶ هزار تن گندم در البرز

پایگاه خبری البرزما- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: پیش‌بینی می‌شود از راضی زیر کشت استان ۵۶ هزار و ۷۴ تن گندم برداشت شود.

سید مجید موسوی با اشاره به بارندگی‌های سال جاری که موجب افزایش تولیدات کشاورزی در سطح استان شده است، اظهار کرد: آموزش‌های ترویجی به کشاورزان به جد در دستور کار است.

وی با اشاره به اهمیت توزیع به‌موقع نهاده‌های کشاورزی، گفت: این مهم نیز برافزایش میزان تولیدات کشاورزی تأثیرگذار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در بخش دیگری با تأکید بر اجرای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان، گفت: تولیدات گندم، جو و کلزای کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

موسوی بابیان اینکه ۹ هزار و ۷۵۲ هکتار استان به کشت گندم اختصاص‌یافته است، گفت: همچنین در هفت هزار و ۴۶۶ هکتار جو و در ۴۹۸ هکتار نیز کلزا کاشته شده است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود از این راضی ۵۶ هزار و ۷۴ تن گندم، ۳۴ هزار و ۹۴۱ تن جو و هزار و ۴۲۰ تن کلزا برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به عملکرد مثبت کشاورزان البرزی نسبت به میانگین کشوری، گفت: متوسط عملکرد در هکتار محصولات زراعی بالاتر از ۲۵ تن در هکتار است که این رقم در کشور حدود ۱۳ تن برآورد شده است.

موسوی در ادامه تأکید کرد: در سال زراعی ۹۶ – ۹۷ در ۱۰ هزار و ۱۸۴ هکتار از اراضی استان گندم، در چهار هزار و ۸۹۵ هکتار جو و در ۷۳۵ هکتار کلزا کاشته شد که به ترتیب ۴۳ هزار و ۷۰۰ تن گندم، ۲۱ هزار ۲۰۰ تن جو و هزار و ۳۶۰ تن کلزا برداشت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.