البرز،چهارمین تولید کننده تخم مرغ درکشور

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: 11 درصد تخم مرغ کشور در البرز تولید می‌شود . شریفی افزود:اکنون یازده درصد تخم مرغ کشور درالبرز تولید می‌شود و دو میلیون و نهصد هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در استان وجود دارد به طوری که هرگونه فعالیت مرغداری ها با نظارت دقیق کنترل می شود. وی افزود: در

کد خبر : 14626
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1397 - 13:36
البرز،چهارمین تولید کننده تخم مرغ درکشور

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: 11 درصد تخم مرغ کشور در البرز تولید می‌شود .

شریفی افزود:اکنون یازده درصد تخم مرغ کشور درالبرز تولید می‌شود و دو میلیون و نهصد هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در استان وجود دارد به طوری که هرگونه فعالیت مرغداری ها با نظارت دقیق کنترل می شود.

وی افزود: در استان البرز حدود پنج میلیون و دویست هزار قطعه ظرفیت تولید داریم که که بیش از 3 میلیون فعال و در حال تولید است ولی با این شرایط هم امکان صادرات از استان البرز وجود دارد.
مدیرکل دامپزشکی البرز گفت: نظارت بر کشتارگاه دام و طیور نیز با حضور ناظران بخش خصوصی و بخش دولتی به صورت مستمر انجام می شود و ناظران بهداشتی هم در کشتارگاه طیور مستقرهستند.
شریفی گفت: دامپزشکی مجموعه ای سلامت محور است با بهداشت و سلامت مردم مرتبط است و نقش مهمی در تغذیه و سلامت انسان دارد.
شریفی افزود: استان البرز یکی از استانهای اصلی بود که در طرح واکسیناسیون فوق حاد پرندگان و طیور قرار گرفت و تاکنون سه میلیون دز واکسن در این بخش استفاده شده است و هیچ نوع بیماری بعد از واکسیناسیون در استان البرز مشاهده نشده  و توانسته ایم با این طرح کنترل خوبی داشته باشیم .
مدیرکل دامپزشکی البرز در ادامه افزود: نظارت بهداشتی بر مواد غذایی و پروتئینی همیشگی است و با دقت بیشتر صورت می گیرد به طوری که امسال 210 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی افزود:دراین خصوص بیش از 90 واحد پلمپ ، بیش از 56 تن نیز فراورده خام دامی ضبط و 25 تن نیز از این مقدار معدوم سازی شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.