634 میلیون دلار سرمایه خارجی در البرز تصویب شد

پایگاه خبری البرزما – مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز گفت که از سال 93 تاکنون بیش از 634 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان مصوب شده است.ابوالفضل فلاح در آئین افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز افزود: جذب این میزان منابع در حالی صورت گرفته طی 20 سال گذشته تنها

کد خبر : 14170
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1397 - 12:27
634 میلیون دلار سرمایه خارجی در البرز تصویب شد

پایگاه خبری البرزما – مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز گفت که از سال 93 تاکنون بیش از 634 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان مصوب شده است.ابوالفضل فلاح در آئین افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز افزود: جذب این میزان منابع در حالی صورت گرفته طی 20 سال گذشته تنها 100 میلیون دلار سرمایه خارجی در استان مصوب شده بود.
وی با بیان اینکه طی 4 سال گذشته 28 شرکت خارجی در استان جذب شده اند، خاطرنشان کرد: تعدادی از این شرکت ها مستقر و افتتاح و تعدادی دیگر نیز در سال جاری راه اندازی می شوند.
وی افزود: با بهره برداری از شرکت های جدید، برای 2 هزار و 328 نفر در البرز شغل فراهم می شود.
فلاح گفت: پیش از سال 92 در مجموع 12 شرکت خارجی در البرز مستقر بودند که طی دولت تدبیر و امید 28 شرکت از کشورهای اروپایی، ترکیه، چین و سایر کشورها به شرکت های قبلی اضافه شد.
وی ادامه داد: بیشتر این شرکت ها کوچک و متوسط هستند و در دوران تحریم مانعی برای فعالیت در کشور ندارند.
مدیر کل اقتصاد و دارایی البرز با بیان اینکه در 5 ماه اخیر 6 شرکت خارجی با 77 میلیون دلار در البرز سرمایه گذاری کردند،افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال 96، رشدی 7 برابر داشته است.
فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کارگروه انرژی های خورشیدی و پاک گفت: تاکنون 33 شرکت خارجی برای فعالیت در زمینه انرژی خورشیدی به استان البرز آمده اند که از این تعداد 12 شرکت در آغاز کار اجرایی و 7 شرکت نیز در مرحله تحویل زمین هستند.
وی تشکیل کارگروه تامین مالی را از دیگر برنامه های اقتصاد و دارایی استان عنوان کرد و افزود: بر اساس این کارگروه، 26 هزار میلیارد تومان سرمایه باید جذب استان شود تا بتوانیم به رشد 8 درصدی برسیم.
فلاح ادامه داد: به همین منظور نقشه راه تامین منابع مالی خارجی در استان تهیه شده و به همین منظور هدف گذاری هایی صورت گرفته است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.