شهرفروشی به بهانه «مجاورین» به پاشنه آشیل شهرداری کرج تبدیل شده است

پایگاه خبری البرزما- رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: شهرفروشی و تراکم فروشی به بهانه املاک مجاور به پاشنه آشیل شهرداری کرج تبدیل شده است!  سارا دشت گرد در دهمین جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج سخن می گفت، ضمن انتقاد شدید از عادت شهرداری این کلانشهر به

کد خبر : 12210
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1397 - 11:28
شهرفروشی به بهانه «مجاورین» به پاشنه آشیل شهرداری کرج تبدیل شده است

پایگاه خبری البرزما- رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: شهرفروشی و تراکم فروشی به بهانه املاک مجاور به پاشنه آشیل شهرداری کرج تبدیل شده است!  سارا دشت گرد در دهمین جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج سخن می گفت، ضمن انتقاد شدید از عادت شهرداری این کلانشهر به درآمدهای سهل الوصول بیان داشت: شهرداری باید به دنبال درآمدهای پایدار و منابعی باشد که منافع شهر را در میان و بلند مدت تامین کند و اینکه به شهرفروشی روی آورده ایم، اصلاً شایسته نیست!
وی تصریح کرد: اکنون در برخی لوایحی که از سوی شهرداری کرج به شورای اسلامی شهر ارائه می شود، تقاضای صدور مجوز احداث طبقات ششم و هفتم به بهانه وضعیت املاک مجاور مطرح می شود و باید گفت که اگر اشخاصی نسبت به احداث بنای غیرمجاز اقدام کرده اند، آیا این موضوع باید به مبنای تقاضای غیرکارشناسی سایرین تبدیل شود و بدتر آنکه شهر را چقدر ارزان می فروشید؟!

عضو دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج در ادامه گفت: مبنای صدور پروانه برای بناهای در حال احداث باید طرح تفصیلی و سرانه ها و امکانات موجود باشد، در غیر این صورت شهروندان برای تامین نیازهای خود با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و متاسفانه در کلانشهر کرج خط آسمان و استانداردهای شهرسازی و معماری به محاق رفته است! شهرداری کرج که مدعی برخورداری از بنیه قوی کارشناسی و منابع سرشار انسانی است، باید برای تحقق درآمدهای پایدار به دنبال چاره اندیشی اساسی باشد.
دشت گرد در پایان با تصریح بر اینکه شهرها با منابع ناپایدار درآمدی قابل اداره نیستند و متناسب با رشد جمعیت باید برای تامین سرانه های خدماتی و امکانات مورد نیاز برنامه ریزی شهری بر مبنای نظام شهرسازی به عمل آید، اظهار کرد: شهرداری کرج در شرایط کنونی به شهرفروشی و تراکم فروشی روی آورده است که نشانگر ضعف برنامه ریزی ها دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.