کشاورزان از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی خودداری کنند

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بر لزوم آموزش کشاورزان برای خودداری از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی تاکید کرد. فردین حکیمی گفت: یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته به عنوان دغدغه‌ای جدی برای ما مطرح شد سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی و باغی بود. حکیمی افزود: این در حالی است که این

کد خبر : 11887
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1397 - 12:12
کشاورزان از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی خودداری کنند

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بر لزوم آموزش کشاورزان برای خودداری از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی تاکید کرد.

فردین حکیمی گفت: یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته به عنوان دغدغه‌ای جدی برای ما مطرح شد سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی و باغی بود.

حکیمی افزود: این در حالی است که این بقایا می‌تواند منبعی برای تولید کود باشد اما با سوزاندن از فرصت به تهدید تبدیل می‌شود و صدمه زیادی به خاک کشاورزی می‌زند.

وی ادامه داد: علاوه بر این آلودگی هوا را نیز به دنبال دارد بنابراین با توجه به تاکیدی که در قانون هوای پاک نیز در خصوص این موضوع صورت گرفته، جهاد کشاورزی باید کشاورزان را برای خودداری از آتش زدن بقایای محصولات باغی و کشاورزی آموزش دهد.

حکیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت البرز در حوزه استفاده از سموم شیمیایی اشاره و اعلام کرد: از سال گذشته تاکنون نظارت کافی در این بخش به خصوص بحث سموم تاریخ مصرف گذشته داشته‌ایم تا این سموم با نظارت محیط زیست از استان خارج شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.