پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کرج موفق نبوده است

پایگاه خبری البرزما- رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزش عمومی شورای شهر کرج می‌گوید: با اینکه حدود سه سال از آغاز پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کرج می‌گذرد ولی مسئولان هنوز در آماده‌سازی اذهان عمومی برای اجرای این طرح موفق نبوده‌اند. اکبر سلیم نژاد توضیح می‌دهد: اگر انتظار داریم مردم به جای استفاده از

کد خبر : 11129
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 - 10:24
پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کرج موفق نبوده است

پایگاه خبری البرزما- رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزش عمومی شورای شهر کرج می‌گوید: با اینکه حدود سه سال از آغاز پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کرج می‌گذرد ولی مسئولان هنوز در آماده‌سازی اذهان عمومی برای اجرای این طرح موفق نبوده‌اند. اکبر سلیم نژاد توضیح می‌دهد: اگر انتظار داریم مردم به جای استفاده از خودروهای شخصی از دوچرخه برای رفت و آمد در سطح شهر استفاده کنند، باید بستر فرهنگی لازم در این خصوص فراهم شود.
وی ادامه می‌دهد: بدون شک تا زمانی که اراده عمومی برای پیوستن به این پویش وجود نداشته باشد و دوچرخه سواری به امری عادی در میان مردم تبدیل نشود، سه‌شنبه‌های بدون خودرو نه تنها در کرج بلکه درهیچ شهری موفق نخواهد بود. این مسئول ابراز کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از شهروندان از لحاظ فرهنگی آماده پیوستن به این پویش نیستند و دوچرخه سواری با هدف رفتن به محل کار، کلاس، باشگاه و… را امری نشدنی و مغایر با عرف می‌دانند.
فرهنگ استفاده از دوچرخه عمومی نشده است
سلیم نژاد با اشاره به توفیق برخی کشورها در عمومی کردن فرهنگ دوچرخه سواری می‌گوید: در کشورهایی مثل چین، بلژیک و سوئیس دوچرخه یک وسیله ضروری برای خانواده‌ها محسوب می‌شود و اغلب مردم برای فرار از ترافیک، حفظ سلامت و جلوگیری از آلودگی هوا از دوچرخه استفاده می‌کنند.
عضو شورای شهر توضیح می‌دهد: بسیاری از ما از دوران کودکی یاد گرفته‌ایم که دوچرخه صرفا وسیله‌ای برای تفریح است و استفاده از آن را به سه دهه اول زندگی محدود می‌کنیم. به عنوان مثال اگر فردی 50 ساله را سوار بر دوچرخه در خیابان ببینیم، اولین جمله‌ای که از ذهنمان عبور می‌کند « معرکه گیری در دوران پیری » است. این نشان می‌دهد که ما هنوز برای دیدن دوچرخه سوارانی با سنین مختلف آماده نیستیم.
وی می‌گوید: به نظر می‌رسد اولین گام برای اجرای موفق پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو فرهنگسازی برای پذیرش دوچرخه به عنوان وسیله‌ای کاربردی است. در این پویش باید به نقطه‌ای برسیم که هیچ کس از اینکه با دوچرخه رفت و آمد می‌کند خجالت نکشد و مورد تمسخرقرار نگیرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.