اختلاف نظر کشورهای ذی‌نفع در اعلام دلایل وقوع سانحه سانچی

پایگاه خبری البرزما- پس از حدود ۴ ماه از سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی و کشتی فله‌بر چینی، رئیس هیئت ایرانی بررسی سانحه با پایان تحقیقات ، علل این حادثه مرگبار را اعلام کرد. رئیس هیئت ایرانی بررسی سانحه سانچی گفت: خطای انسانی و کنترل نامناسب کشتی کریستال، علت تصادف فله بر چینی با نفتکش ایرانی

کد خبر : 11017
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 10:51
اختلاف نظر کشورهای ذی‌نفع در اعلام دلایل وقوع سانحه سانچی

پایگاه خبری البرزما- پس از حدود ۴ ماه از سانحه برخورد نفتکش ایرانی سانچی و کشتی فله‌بر چینی، رئیس هیئت ایرانی بررسی سانحه با پایان تحقیقات ، علل این حادثه مرگبار را اعلام کرد. رئیس هیئت ایرانی بررسی سانحه سانچی گفت: خطای انسانی و کنترل نامناسب کشتی کریستال، علت تصادف فله بر چینی با نفتکش ایرانی سانچی در آب های چین شناخته شد.

نادر پسنده در جمع خبرنگاران افزود: پس از بررسی کمیته سانحه برخورد کشتی فله بر چینی و نفتکش سانچی دو نظری از طرف کشورهای ذی نفع درباره علت این سانحه دریایی مطرح شده است.

مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: چین و هنگ کنگ معتقدند که هر دو کشتی در بروز سانحه مقصرند اما ایران، پاناما و بنگلادش بر این باورند که تغییر مسیر کشتی کریستال به سمت راست باعث بروز این سانحه شده است.

او تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز این سانحه باید تغییر مسیر کشتی کریستال 15 دقیقه قبل آغاز می شد لذا خطای انسانی در بروز حادثه دریایی بسیار موثر بوده است.

16 دی ماه سال 96 یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

در این حادثه، 30 تبعه ایرانی و دو بنگلادشی نفتکش سانچی جان خود را از دست دادند و طبق توافق نامه ای که بین مقامات 4 کشور پاناما ، ایران ، چین و هنگ گنگ منعقد شد مقرر گردید پس از بررسی های همه جانبه اسناد و مدارک و جعبه سیاه این دو کشتی بزرگ تجاری و مصاحبه حضوری با خدمه کشتی چینی مقصر این حادثه اعلام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.