دهکده های سلامت ایران بهشت گردشگران درمانی

پایگاه خبری البرزما – دهکده های سلامت محلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگرانی است که به دور از هیاهو زندگی شهری به دنبال محیطی آرام به منظور کسب آرامش برای التیام دردهای جسمی و روحی خود هستند و طبیعت و جاذبه های طبیعی ایران مکانی مناسب برای توسعه این نوع گردشگری است.مجمع

کد خبر : 10971
تاریخ انتشار : شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 10:56
دهکده های سلامت ایران بهشت گردشگران درمانی

پایگاه خبری البرزما – دهکده های سلامت محلی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به گردشگرانی است که به دور از هیاهو زندگی شهری به دنبال محیطی آرام به منظور کسب آرامش برای التیام دردهای جسمی و روحی خود هستند و طبیعت و جاذبه های طبیعی ایران مکانی مناسب برای توسعه این نوع گردشگری است.مجمع جهانی اقتصاد در گزارش خود صنعت گردشگری را یکی از صنایع مطلوب برای اشتغال درکشورها عنوان و اعلام کرده است که به ازای ورود 30 گردشگر یک شغل ایجاد می شود، این گزارش نه تنها ایران را رتبه نخست ارزانترین مقصد گردشگری در جهان نام برده است، بلکه از بهبود دیگر شاخص های اقتصادی در کشورمان خبر داده است.
با ایجاد محیط طبیعی و به دور از آلودگی و سر و صدا و هیاهو در دهکده های سلامت می توان گردشگران داخلی و خارجی را که به دنبال دریافت خدمات درمانی در این مکان ها هستند، جذب کرد.
بر اساس آمارهای موجود، ارزش جهانی بازار بین الملل گردشگری سلامت بیش از 150 ملیارد دلار است که با تاسف باید گفت که سهم ایران با وجود ظرفیت های بالایی که دارد تنها نیم درصد از این بازار است. هزینه هر گردشگر پزشکی در هر مسافرت بین 3600 تا 7600 دلار است و ما در ایران می توانیم با برنامه ریزی مناسب از این درآمد ثابت به خوبی استفاده کنیم.
گرچه طرح ایجاد دهکده های سلامت با هدف جذب گردشگر درمانی با ارائه خدمات پزشکی مطلوب سال هایی است که در کشور آغاز شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و استفاده از ظرفیت های موجود کشور، فاصله بسیار داریم.
بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به ظرفیت های طبیعی و امکانات بهداشتی و درمانی موجود در کشور، سهم واقعی ایران از گردشگری سلامت باید یک میلیارد دلار باشد گرچه زیرساخت های درمانی کشور امکان کسب بیش از این درآمد را نیز دارد.
ساخت و گسترش دهکده های سلامت در مناطق کوهستانی، خوش آب و هوا و به دور از آلودگی و هیاهوی شهرها در ایران می تواند تاثیر بالایی در رشد اقتصادی و کسب درآمد پایدار برای کشور و حتی ایجاد اشتغال در بخش های مختلف داشته باشد.
روستاهای نمونه گردشگری در نقاط مختلف کشور مکانی مناسب برای ایجاد دهکده های سلامت به ویژه برای گردشگران درمانی از کشورهای منطقه و جهان است و بر این اساس است که گفته می شود که ایران ظرفیت جذب سالانه یک میلیون گردشگر سلامت را دارد.
دهکده سلامت ایده ای است برای ارائه خدمات تجمیعی پزشکی شامل تندرستی، درمان و بازتوانی در حوزه سلامت است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با تاکید بر لزوم حرکت حوزه سلامت به خارج از مرزهای کشور و ضرورت ورود بخش خصوصی به این مقوله، گفت: ما تعهد می‌کنیم که تا پایان دولت دوازدهم هر کجا که فکر کردیم می‌توانید بیمارستانی در حوزه گردشگری سلامت بسازید و نرختان هم نرخ رقابتی به عنوان مبنا باشد، از آن حمایت کنیم.
دکتر سید حسن هاشمی سال گذشته در همایش روسای بیمارستان‌های دارای واحد پذیرش بیماران بین‌الملل با بیان اینکه موضوع گردشگری در اقتصاد سلامت بسیار اهمیت دارد، گفت: هر کشوری که در این حوزه توانمند باشد، می‌تواند از طریق گردشگری سلامت برای خود ثروت آفرینی کند، به ویژه این موضوع برای ایران که دارای تمدنی کهن، فرهنگی غنی، کشوری زیبا و جاذبه‌های گردشگری زیادی است، صدق می‌کند.
در دولت های یازدهم و دوازدهم برای احداث دهکده های سلامت در شهرهایی نظیر شیراز، اصفهان، مشهد، اردبیل، تبریز، تهران و البرز اقداماتی صورت گرفته و در برخی از آنها عملیات ساخت و ساز نیز آغاز شده است.
ایجاد دهکده های سلامت و تاسیسات و زیربناهای جانبی آن فرصتی ممتاز برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی و بهره برداری لازم از آن و حتی جذب سرماگذار خارجی است و دولت نیز بارها اعلام کرده که از گسترش چنین طرح هایی در کشور حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.
به گفته فعالان این بخش، حمایت از سرمایه گذاران، ارائه تسهیلات ارزان قیمت، ایجاد شرایط برای جذب سرمایه گذار خارجی از اقداماتی است که برای جذب سرمایه گذار باید صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.