ایران اسلامی در موضوع برجام عهد شکن نبوده است

پایگاه خبری البرزما- نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال نقض برجام بوده گفت: افکار عمومی جهان به خوبی می داند که ایران اسلامی هیچ بدعهدی در برجام نداشته و تعهدات خود را انجام داده است. آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه

کد خبر : 10947
تاریخ انتشار : شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 9:11
ایران اسلامی در موضوع برجام عهد شکن نبوده است

پایگاه خبری البرزما- نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال نقض برجام بوده گفت: افکار عمومی جهان به خوبی می داند که ایران اسلامی هیچ بدعهدی در برجام نداشته و تعهدات خود را انجام داده است. آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: درعین حال عزم مسئولان نظام اسلامی بر ممانعت از اضافه شدن یک کلمه به برجام معطوف شده است.
وی ادامه داد: کاخ سفید تلاش می کند به بهانه جلوگیری از آمریکا از برجام، ایران را به پذیرش تعهدات بیشتری
وادار کند.
آیت الله حسینی همدانی گفت: تمام تلاش آنها این است که بندهای دیگری را به برجام اضافه کنند تا سلطه بیشتری بر منطقه داشته و قدرت منطقه ای ایران را کم کنند.
خطیب جمعه کرج اظهار داشت: این وضعیتی است که آمریکا در منطقه در نظر گرفته تا برجام را نقض کند اما عزم مسئولان ایران اسلامی برآن است که یک کلمه به برجام اضافه نشود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، آمریکا از جنگ نظامی هراس دارد و به دنبال جنگ فرهنگی و اقتصادی است.
خطیب جمعه کرج ادامه داد: اکنون آمریکا جبهه را عوض کرده و در وزارت خزانه داری این کشور، معاونتی به نام اطلاعات مالی و تروریسم تشکیل شده که وظیفه اصلی آن ایجاد محدودیت های مالی علیه ایران است.
خطیب جمعه کرج با بیان اینکه هدف آمریکا از این گونه اقدامات از بین رفتن زیرساخت های اقتصادی در ایران است، افزود: این اقدام خصمانه دشمن را باید جدی گرفت.
آیت الله حسینی همدانی گفت: امروز صهیونیست ها نیز به جنگ زرگری روی آورده و با ترساندن مردم از قدرت هسته ای ایران، درصدد به راه انداختن جنگ در منطقه هستند.
امام جمعه کرج یاد آورشد: آمریکا ازپرچالش شدن منطقه خاورمیانه سود می برد و با پافشاری برخی از کشورها را تحریک می کند که وارد جنگ شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش، موضعگیری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص مجروح شدن خبرنگار ایرانی در فرانسه را ستودنی دانست .
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به نقش شوراهای اسلامی در توسعه شهرها پرداخت و افزود: شوراهای اسلامی نماد مشارکت مردم برای سیاست گذاری هستند.
آیت الله حسینی همدانی اضافه کرد: اولین کار اعضای شوراهای اسلامی باید این باشد که مشکلات مردم را بشناسند چرا که این شورا امانتدار رای مردم هستند و با انتخاب شهرداران متعهد به انضباط مالی باید امانتداری خود را به اثبات برسانند.
وی گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید شجاع، ساده زیست باشند و اگر کسی پرونده مالی داشت به عنوان شهردار انتخاب نکنند.
امام جمعه کرج اضافه کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید در فعالیت های خود مختصات معماری اسلامی شهری را مورد توجه قرار دهند.
وی یادآورشد: بی عدالتی و دریافت حقوق های گزاف باید از سوی اعضای شوراهای اسلامی مقابله شود و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود آسیب به شهر بکارگیرند.
وی با اشاره به 12 اردیبهشت و سالروز شهادت شهید مطهری افزود: این شهید والامقام شخصیتی بود که عمر خود را وقف تعلیم و راهنمایی انسان ها کرد .
ایت الله حسینی همدانی گفت: اگر آموزش و پرورش را رکن توسعه فرهنگی بدانیم، معلم مهمترین نقش را در رسیدن به این هدف دارد، بنابراین باید به توانایی معلمان در پرورش انسان های سرنوشت ساز دقت کرد .
وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی باید جایگاه معلم بهتر از این باشد و قدردان این قشر بود .
امام جمعه کرج گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری، آحاد ملت ایران اسلامی باید قدر معلم را بدانند و مسئولان و رسانه ها نقش ایفا کنند و دراین زمینه باید تفهیم شود.
وی اضافه کرد: اگر جایگاه معلم حفظ شد به اهداف آموزشی و پرورشی می رسیم و در تربیت نیروهای با انگیزه برای کار و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موفق خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: انسان های موفق همه داشته های خود را مدیون معلم می دانند و به این نکته توجه کرد که برخورد بد معلم سبب نابودی انسان می شود بنابراین نقش معلم و آموزش و پرورش مهم است که بیگانگان نسخه های بسیاری پیچیده اند.
امام جمعه کرج گفت: دراستان البرز 460 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که باید ویژگی های جمعیت دانش آموزی استان مد نظر قرار گیرد.
وی دربخش دیگری از خطبه ها به روز کارگر و نقش موثر کار در پیشرفت کشور و روحیه بخشی به انسان اشاره کرد و افزود: براساس آیات و روایات انسان، لازم است برای کسب رزق حلال حتی رنج سفر نیز داشته باشد.
امام جمعه کرج گفت: در انجام هرکاری باید ماهرانه وارد شد، بنابراین سپردن کارها به افرادی که مهارت لازم را ندارند جایز نیست که نتیجه آن خسران درعملکرد و از بین رفتن سرمایه ها است.
وی ادامه داد: امانتداری در کار بسیار مهم است که به این نکته داشتن خوش خلقی را نیز در انجام کارها باید اضافه کرد چرا که داشتن این صفت ها موجب پیشروی در کار می شود.
وی دربخش دیگری از سخنانش افزود: تنها راه مبارزه با جنگ اقتصادی دشمنان حمایت از کالای ایرانی وتکیه برتوانمندی داخلی است.
امام جمعه کرج گفت: دستگاه های اجرایی از واردات بی رویه و قاچاق کالا جلوگیری کنند چراکه یکی از عوامل اصلی بیکاری اقشار مختلف در کشور قاچاق است.
وی اضافه کرد: مردم باید بدانند که با استفاده از کالای قاچاق درگسترش بیکاری موثر هستند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.