شاعران با هنر خود به تحقق شعار سال کمک کنند

پایگاه خبری البرزما- نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت که شاعران با استفاده از هنر خود، هر چه بیشتر برای تحقق شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است بپردازند. آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در نشست شعر آیینی باشاعران البرزی، با بیان اینکه شعر در اذهان باقی می ماند

کد خبر : 10321
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 فروردین 1397 - 9:09
شاعران با هنر خود به تحقق شعار سال کمک کنند

پایگاه خبری البرزما- نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج گفت که شاعران با استفاده از هنر خود، هر چه بیشتر برای تحقق شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است بپردازند. آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در نشست شعر آیینی باشاعران البرزی، با بیان اینکه شعر در اذهان باقی می ماند خاطرنشان کرد: شعر می تواند موجب انسجام ملی شود، شعر برای شاعر نعمتی است که از این نعمت باید به خوبی محافظت شود، شاعران می تواند انسجام ملی ایجاد و در بهبود شرایط جامعه نقش ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه شاعران پیش از سرودن اشعار خود، استعانت از خدا داشته باشند، خاطرنشان کرد: بعد از نوشتن شعر، قطعا آثار این اقدام را در شعرهای خود می بینند.
حسینی همدانی ادامه داد: شاعران باید با توجه به زمینه ای که در ذهن دارند شعر بگویند و برای ایجاد سبک های جدید اقدام کنند.
امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به بعثت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: خداوند برای رسول اکرم(ص)، احترام بسیاری قائل هستند و ویژگی ها و آیات شریفه بسیاری برای ایشان وجود دارد.
وی افزود: بعثت رسول اکرم هنگامی بود که مردم شرایط سختی داشتند و بعثت ایشان موجب توسعه و پیشرفت مردم شد.
حسینی همدانی با بیان اینکه امروز نیز زمینه برای بعثت دیگری آماده است، خاطرنشان کرد: باید اهداف بعثت را نشر داده و با طاغوت زمان مقابله کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه برای نشر دادن فرهنگ بعثت همه مسئولیت دارند افزود: در این میان شاعران و هنرمندان جایگاه ویژه ای دارند، چرا که مسایل را دقیق می بینند و آنها را می توانند انشاء می کنند.
رئیس حوزه هنری البرز نیز در این نشست گفت: 7 مجموعه شعر طی سال گذشته توسط این حوزه در استان چاپ و تایید شده است.
اسماعیل آجرلو با بیان اینکه بیش از 200 شاعر در سطح استان البرز شناخته شده هستند افزود: کم توجه ای به شعر و شاعران در استان موجب ثابت ماندن شعری و ادبی البرز شده است.
وی اضافه کرد: با کمک اداره ها و ارگان های مختلف به دنبال این هستیم که شعر البرز را توسعه داده و برای رسیدن به این مهم و از ظرفیت های مختلف استفاده کنیم.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.