مرحله آخر طرح رجیستری

پایگاه خبری البرزما- رییس اتحادیه تخصصی تلفن همراه کشور: تا پایان فروردین تمامی نشان‌های گوشی تلفن همراه موجود در بازار از جمله سامسونگ مشمول این طرح می‌شوند. غفوریان با اشاره به روزهای پایانی طرح رجیستری در کشور گفت: طرح رجیستری که از ۲۸ مهرماه سال گذشته با هدف مبارزه با قاچاق و واردات غیر قانونی

کد خبر : 10286
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 فروردین 1397 - 10:41
مرحله آخر طرح رجیستری

پایگاه خبری البرزما- رییس اتحادیه تخصصی تلفن همراه کشور: تا پایان فروردین تمامی نشان‌های گوشی تلفن همراه موجود در بازار از جمله سامسونگ مشمول این طرح می‌شوند.

غفوریان با اشاره به روزهای پایانی طرح رجیستری در کشور گفت: طرح رجیستری که از ۲۸ مهرماه سال گذشته با هدف مبارزه با قاچاق و واردات غیر قانونی گوشی های هوشمند با برند اپل شروع به کار کرده بود و پس از آن برندهای بلک‌بری، موتورولا، گوگل، ال‌جی، نوکیا، هوآوی، تکنو، شیائومی، سونی به علاوه دو مدل گلکسی s9 و گلکسی s9 پلاس سامسونگ مشمول طرح رجیستری شده بودند، اینک در فاز پایانی خود قرار گرفته است و تمامی مدل های سامسونگ، گوشی ها و تبلت های سیم کارت خور رجیستری می شوند.
وی افزود: قبل از اجرای طرح رجیستری 99 درصد گوشی های موجود در بازار از راه قاچاق وارد کشور می شدند ولی از ابتدای اردیبشت ماه هیچ گونه گوشی قاچاقی نخواهیم داشت چون تمامی گوشی هایی که از راه های غیرقانونی وارد کشور شوند پس از یک ماه غیرقابل استفاده می شوند.
رییس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور در ادامه از مردم خواست چنانچه تلفن همراه 2 سیم کارت دارند و تا کنون از سیم دوم آن استفاده نکرده اند حتما تا پایان فروردین ماه حتی برای چند ثانیه هم که شده از آن استفاده کنند تا مشمول جریمه و عوارض گمرکی نشوند.
غفوریان به مشکلات طرح رجیستری مانند انتقال مالکیت گوشی و یا اختلال در سامانه همتاٍ _سامانه مخصوص استعلام گوشی های تلفن همراه_ نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع در هفته آینده در جلسه شورای مبارزه با کالای قاچاق کشور مطرح خواهد شد.
وی در پایان از مردم خواست تا در صورت خرید گوشی تلفن همراه شماره 15 رقمی روی کارتن آن را به سامانه 7777 پیامک بزنند تا از ثبت شدن آن در طرح رجیستری مطمئن شوند و کد فعال سازی را ار فروشندگان دریافت کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.