سال گذشته البرزی‌ها 8 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: سال گذشته نیکوکاران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت بیش از هشت میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در برنامه‌های فقرزدایی کمیته امداد مشارکت کردند. محمد محمدی فرد اظهار کرد: یکی از منابع رفع فقر و محرومیّت در فقه اسلامی زکات است. وی گفت: در حال حاضر

کد خبر : 10221
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 فروردین 1397 - 9:16
سال گذشته البرزی‌ها 8 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

پایگاه خبری البرزما- مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: سال گذشته نیکوکاران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت بیش از هشت میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در برنامه‌های فقرزدایی کمیته امداد مشارکت کردند.

محمد محمدی فرد اظهار کرد: یکی از منابع رفع فقر و محرومیّت در فقه اسلامی زکات است.

وی گفت: در حال حاضر 90 درصد زکات پرداختی نیکوکاران، کشاورزان و دامداران البرزی برای رفع مشکلات معیشتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان و 10 درصد نیز برای انجام خدمات عمرانی و عام المنفعه در روستاها هزینه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۲۶۷ درصدی میزان زکات پرداختی البرزی‌ها در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ابراز کرد: سال گذشته نیکوکاران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت بیش از هشت میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در برنامه‌های فقرزدایی کمیته امداد مشارکت کردند.

محمدی فرد بابیان اینکه البرزی‌ها زکات مال خود را در دو نوع واجب و مستحب به این نهاد پرداخت کردند یادآور شد: امسال نیکوکاران، کشاورزان و دامداران شهرهای طالقان، ساوجبلاغ و فردیس بیشترین میزان پرداخت زکات را در بین شهرهای استان البرز به خود اختصاص دادند.

مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به لزوم مشارکت بیشتر خیّران، کشاورزان و دامداران البرزی در پرداخت زکات واجب و مستحب برای خدمت رسانی بهتر به نیازمندان گفت: در سال جدید بنا داریم با کمک روحانیون مبلّغ زکات استان البرز و دستگاه‌های عضو ستاد زکات، شرایطی را فراهم کنیم که با گسترش فرهنگ زکات در بین مردم البرز و دستیابی به منابع مالی مناسب، تعداد قابل توجهی از مددجویان فاقد مسکن را خانه دار کنیم.

وی گفت: پخش برنامه‌های مرتبط با ترویج فرهنگ زکات از صداوسیما، جمع‌آوری میوه از خیران حجره دار بازار میوه و تره‌بار کرج و جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران کالا برای توزیع بین مددجویان جزو برنامه‌های مهم ستاد زکات استان البرز در سال 97 است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.