سرمایه گذاری JOINT VINTURE بهترین نوع سرمایه گذاری است

پایگاه خبری البرزما- فعالیت ماکوفارما فردآور به شکل Joint Venture بوده و نمونه ای از سرمایه گذاری های به صرفه در پیام می باشد.  دکتر هدایت حاتمی عضو هیات مدیره فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در یادداشتی در صفحه اجتماعی خود ، مطلبی تحلیلی پیرامون این نوع سرمایه گذاری به اشتراک گذاشته

کد خبر : 11691
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 خرداد 1397 - 10:42
سرمایه گذاری JOINT VINTURE بهترین نوع سرمایه گذاری است

پایگاه خبری البرزما- فعالیت ماکوفارما فردآور به شکل Joint Venture بوده و نمونه ای از سرمایه گذاری های به صرفه در پیام می باشد. 

دکتر هدایت حاتمی عضو هیات مدیره فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در یادداشتی در صفحه اجتماعی خود ، مطلبی تحلیلی پیرامون این نوع سرمایه گذاری به اشتراک گذاشته بودند که دست مایه تولید این خبر شد.

دکتر حاتمی با اشاره به نوع سرمایه گذاری اشاره داشت : این نوع سرمایه گذاری از این جهت بهترین و موثرترین است که سرمایه گذار فرانسوی با طرف ایرانی به شکل Joint Venture به روش سرمایه گذاری مستقیم خارجی-FDI- وارد فعالیت شده و با این اقدام، تکنولوژی ساخت محصول به داخل کشور انتقال پیدا کرده است.
عضو هیات مدیره فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به محصول تولید شده کارخانه ماکوفارما فردآور گفت : با تولید این محصول با مشارکت ایران و فرانسه کشور از واردات کیسه خون بی نیاز و در ردیف کشورهای صادرکننده قرار می گیرد.

دکتر حاتمی اظهار داشت : کیسه خون یکی از کالاهای مورد نیاز و حساس کشور است که تا به حال از طریق واردات تامین می شد. ایران از سویی کشوری پرجمعیت است و از سوی دیگر به دلیل اعتقادات مردم که در مناسبت های مختلف اقدام به هدای خون می کردند، تامین این کالا در حوزه درمان بسیار ضروری می باشد. علاوه بر این به دلیل حساسیت هایی که در حفظ و نگهداری از خون وجود دارد بالطبع تولید کیسه خون تکنولوژی بالایی طلب می کند.

این کارشناس اقتصادی افزود : تمرکز بر تولید ۱۰ میلیون کیسه خون، توسط شرکت ماکو فارما فردآور، صرفا ۲۰ درصد از تولید به داخل اختصاص پیدا می کند و ۸۰ درصد برای بازارهای روسیه، ترکیه، پاکستان عراق و دیگر کشورهای منطقه برنامه ریزی شده است.

دکتر هدایت حاتمی به تجربه سرمایه گذار ایرانی در خصوص انتقال تکنولوژی تولید کیسه خون به داخل کشور اشاره نمود و افزود : با بررسی سوابق سرمایه گذار ایرانی پی می بریم که دارای دو دهه سابقه واردات کیسه خون بوده و روند معقول مشارکت ، سرمایه گذاری ، انتقال دانش فنی و توسعه بازار را طی کرده و می تواند برای انتقال هوشمندانه دانش فنی و برند سازی، الگویی مناسب برای دیگر سرمایه گذاران باشد.

دکتر حاتمی در بخش پایانی صحبت هایش به زمان مذاکرات برجام و کارشکنی های فرانسوی ها اشاره نمود و گفت: در زمان مذاکرات برجام، فرانسه نقش پلیس بد را بازی می کرد، اکنون بیشترین منافع را از مشارکت و فروش در بازار ایران می برد که این موضوع فهم دیپلماسی هوشمندانه و هدفمند را یادآور می شود و ضرورت دارد در کشور ما نیز به آن توجه شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.