مروری بر فعالیت های بنیاد شهید استان در زمینه خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران

پایگاه خبری البرزما- 22 اسفند با عنوان رو بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است و بهترین فرصت برای بررسی فعالیتهای نهادهای مسئول در این زمینه و مرور میزان موفقیت آنها در پاسداشت مقام شهدا وخانواده های آنها است. ارزش از خود گذشتگي شهدا و دستاوردهاي ملي، منطقه اي و بين المللي بيش از 222 هزار شهيد

کد خبر : 9584
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 اسفند 1396 - 11:27
مروری بر فعالیت های بنیاد شهید استان در زمینه خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران

پایگاه خبری البرزما- 22 اسفند با عنوان رو بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است و بهترین فرصت برای بررسی فعالیتهای نهادهای مسئول در این زمینه و مرور میزان موفقیت آنها در پاسداشت مقام شهدا وخانواده های آنها است.

ارزش از خود گذشتگي شهدا و دستاوردهاي ملي، منطقه اي و بين المللي بيش از 222 هزار شهيد انقلاب اسلامي و 8 سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست. در تقویم جمهوری اسلامی ایران نیز روز 22 اسفند، به عنوان روز تجلیل از شهدا نام گذاری شده است.
استان البرز با میزبانی از 2 خانواده دارای 4 شهید، 7 خانواده دارای 3 شهید، 152 خانواده دارای 2 شهید و 4 هزار و 64 خانواده دارای 1 شهید 2 درصد از جمعیت ایثارگران کشور را در خود جای داده است.
در این استان همچنین 206 جانباز بالای 70 درصد، 527 جانباز 50 تا 69 درصد، 3 هزار و 635 جانباز 25 تا 49 درصد و 6 هزار و 212 جانباز زیر 25 درصد زندگی می کنند و تعداد 3 هزار نفر از ایثارگران کشور نیز متقاضی انتقال پرونده خود به استان هستند.

 ساماندهی 70 درصد از گلزارهای شهدای استان
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به وجود 154 گلزار شهید در استان، گفت: از این تعداد 70 درصد ساماندهی شده اند ولی یکی از آن ها که بزرگترین گلزار شهدا در استان و چهارمین گلزار بزرگ شهدا در کشور است (امامزاده محمد علیه السلام) هنوز ساماندهی نشده است.
طاهرنژاد ادامه داد: برای ساماندهی گلزار شهدای این امامزاده نیز تصمیمات نهایی با مشارکت بنیاد شهید، شهرداری، فرمانداری و سپاه استان انجام گرفته است و پیش بینی می شود که ساماندهی آن به زودی آغاز شود.

 اجرای طرح پایش سلامت
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز یکی از اقدامات در جهت تکریم والدین شهدا و جانبازان را اجرای طرح پایش سلامت برای این افراد دانست و افزود: این طرح ویژه تمام ایثارگرانی است که به دلیل بیماری و سالمندی و حوادث مختلف دچار مشکلات خاص شده اند و یا نیاز به همراه و کمک دارند.
طاهرنژاد ادامه داد: در اجرای این طرح ویزیت رایگان و مرتب به صورت پایش سلامت توسط پزشکان انجام می شود در آن 30 پزشک با ما همکاری دارند که حداقل از 2 هزار نفر به صورت ماهانه عیادت می کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به اینکه حداقل 3 هزار تحصیل کرده شاهد و ایثارگر بیکار در این استان زندگی می کنند، گفت: یکی از مهم ترین مشکلات جوانان استان مشکل اشتغال است که خانواده ایثارگران نیز درگیر این موضوع هستند.
طاهرنژاد ادامه داد: بر اساس قانون بایستی حداقل 25 تا 30 درصد ظرفیت جذب و اشتغال در دستگاه های اجرایی به ایثارگران اختصاص یابد.
وی گفت: اهمیت دادن به این موضوع به عنوان وظیفه ذاتی هر ایرانی است زیرا ایثارگران نیاز به ترحم ما ندارند و ما منت پذیر آن ها هستیم و دغدغه ی خانواده شهدا و جانبازان باید دغدغه تمام مسئولان باشد.

 بهره گیری از محصولات فرهنگی برای بزرگداشت مقام شهدای استان
از جمله فعالیتهایی که می تواند به تعظیم ارزشهای انقلاب و بزرگداشت مقام شهدا کمک کند استفاده از ظرفیت محصولات فرهنگی است. مسئول علمی، تحقیقی و پژوهشی ستاد کنگره شهدای البرز در همین زمینه با اشاره به اینکه نگارش ۳۰ جلد کتاب در این ستاد با نویسندگی افراد بومی در نظر گرفته‌شده است؛ اعلام کرد: همکاری خوبی با حوزه هنری برقرار شده است و در این راستا چهار کارگاه آموزشی برگزار کرده‌ایم. همچنین قراردادی برای نگارش ۱۵ جلد کتاب حوزه کودک و نوجوان منعقدشده است.
زمانی با اعلام اینکه تألیف فرهنگ‌نامه شهدای استان البرز در حال انجام است، ادامه داد: در حوزه فرهنگی و هنری سه حلقه فیلم در خصوص شهیدان استان ساخته‌شده است.
مسئول علمی، تحقیقی و پژوهشی ستاد کنگره شهدای البرز افزود: ۱۵ جلد کتاب نیز در سطح شهرستان‌های استان البرز در حال تدوین است.
وی با اشاره به اینکه نیاز است برای برگزاری این مراسم اعتبار ویژه‌ای تخصیص داده شود، اظهار کرد: در خصوص کمیته علمی و تخصصی با معاونان روسای دانشگاه‌های استان همکاری خوبی انجام‌گرفته است و بنا داریم از پنج مقاله برتر در این بخش تقدیر کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.