دادستان کرج:پرتاب مواد محترقه از مصادیق اخلال در نظم عمومی است

پایگاه خبری البرزما -دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت که پرتاب کردن مواد محترقه و ایجاد سر و صدا و هیاهو در معابر عمومی از مصادیق اخلال در نظم عمومی است.حاجی رضا شاکرمی با اشاره به تهمیدات پیش بینی شده برای چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: امسال برای کسانی که اقدام به پرتاب

کد خبر : 9469
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1396 - 13:56
دادستان کرج:پرتاب مواد محترقه از مصادیق اخلال در نظم عمومی است

پایگاه خبری البرزما -دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت که پرتاب کردن مواد محترقه و ایجاد سر و صدا و هیاهو در معابر عمومی از مصادیق اخلال در نظم عمومی است.حاجی رضا شاکرمی با اشاره به تهمیدات پیش بینی شده برای چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: امسال برای کسانی که اقدام به پرتاب ترقه و مواد محترقه می کنند، 3 عنوان مجرمانه درنظر گرفته شده یکی از آنها اخلال در نظم عمومی است که مجازات سنگینی از جمله یک سال حبس و در مواردی شلاق نیز به همراه دارد.
وی اضافه کرد: همچنین برای افرادی که با این مواد برای اطفال و بانوان مزاحمت ایجاد کنند، جرم مستقل در نظر گرفته شده است .
شاکرمی گفت: در صورتی که بر اثر پرتاب مواد محترقه خسارت جسمانی و مالی به کسی وارد شود، فرد علاوه بر مجازات باید خسارت مالی و جسمی وارد شده به فرد متضرر را نیز طبق قانون پرداخت نماید.
وی ادامه داد: به نیروی انتظامی دستورات لازم داده شده که مغازه فروشندگان مواد منفجره و محترقه به عنوان جرم مشهود پلمپ و فروشندگان به دادسرا معرفی و هم با کسانی که اقدام به پرتاب این مواد می کنند برخورد و دستگیر شوند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز خاطر نشان کرد: انتظار ما از خانواده ها این است که، مراقب فرزندان خود که ممکن است تحت عنوان هیجان و خوشحالی اقدام به این کار بکنند نظارت داشته باشند تا شاهد هیچ گونه خسارتی نباشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مهمانی های شبانه اشاره و گفت: در ماه گذشته 3 رستوران و باغ تالار که موازین شرعی را رعایت نکرده بودند شناسایی و پلمپ شدند.
شاکرمی افزود: اماکن عمومی مکلف به رعایت مسایل شرعی و قانونی هستند و حق ندارند به بهانه مهمانی و شادی حرمت شکنی و هنجار شکنی کند.
شاکرمی افزود: دستور دادیم اگر کسی به این بهانه هنجار شکنی و مسائل شرعی را رعایت نکند، آن اماکن پلمپ و با کسی نیز که در حضور جمع هنجار شکنی کند برخورد می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.