سردار عصار:مهندسی جنگ در نقطه بسیار جدی از جنگ و پیروزی های ما قرار دارد

پایگاه خبری البرزما- معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور با اشاره به شمار بالای شهدای مهندسی جنگ تحمیلی، گفت: مهندسی جنگ در نقطه بسیار جدی از دفاع مقدس و پیروزی های ما قرار داشته است. سردارمحمد تقی عصار در پانزدهمین هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان

کد خبر : 9074
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1396 - 12:55
سردار عصار:مهندسی جنگ در نقطه بسیار جدی از جنگ و پیروزی های ما قرار دارد

پایگاه خبری البرزما- معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور با اشاره به شمار بالای شهدای مهندسی جنگ تحمیلی، گفت: مهندسی جنگ در نقطه بسیار جدی از دفاع مقدس و پیروزی های ما قرار داشته است. سردارمحمد تقی عصار در پانزدهمین هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان البرز که در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان البرز برگزار شد، افزود: حوزه مهندسی جنگ علاوه بر نام سنگرسازان بی سنگر در غیرعملیات هم خانه به دوش بودند به طوریکه گاهی ساخت یک جاده دو ماه طول می کشید ولی کارشان را می کردند.
وی با بیان اینکه مهندسی جنگ یکی از زیبایی های جنگ بود، اظهار داشت: مهندسی درجنگ بسیار حائز اهمیت بود تا جاییکه قرارگاه مهندسی پل جنگ را داشتیم.
وی با اشاره به اهمیت مهندسی جنگ در عملیات ها، گفت: در طول دفاع مقدس عملیات های مشترک مهندسی را داشتیم که ارتش، سپاه، جهاد و اداره راه در آن مشارکت داشتند.
عصار گفت: اگر بخواهیم مهندسی جنگ را نادیده بگیریم شدنی نیست ولی این غفلت وجود دارد زیرا غیر از اینکه سنگرساز بی سنگر و خانه به دوش هستند اکنون نیز این بخش را در درس دفاع مقدس دانشگاهی فراموش می کنیم.
وی با بیان اینکه بزرگترین شرکت مهندسی ایران پس از جنگ تحمیلی توسط مسئولان مهندسی جنگ تاسیس شد، افزود: مهندسان جنگ در ایران و کشورهای دیگر کارهای ارزشمندی انجام داده اند بطوریکه اولین پل بتنی در تهران توسط آنان زده شد.
معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار کشور به فعالیت این مهندسان در بعد از جنگ اشاره کردو اظهار داشت: در بخش جمع آوری و خنثی سازی مین در مناطق عملیاتی دفاع مقدس کارهای بزرگی انجام گرفته است .
وی گفت: در کلاس های درس دانشگاهی که باید دانشجویان به مهندسی جنگ آشنا شوند .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.