دکتر خستو:رسانه ها رکن اصلی دموکراسی هستند/تصویب 20 لایحه در شورای پنجم

پایگاه خبری البرزما- سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: رسانه ها و مطبوعاتی که می توانند جهت توسعه جامعه، منتقدین جدی باشند، رکن اصلی دموکراسی می باشند.  رحیم خستو در نشست با خبرنگاران گفت: رسانه ها و مطبوعاتی که می توانند جهت توسعه جامعه، منتقدین جدی باشند، رکن اصلی دموکراسی هستند و لازم است برای

کد خبر : 8776
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1396 - 12:06
دکتر خستو:رسانه ها رکن اصلی دموکراسی هستند/تصویب 20 لایحه در شورای پنجم

پایگاه خبری البرزما- سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: رسانه ها و مطبوعاتی که می توانند جهت توسعه جامعه، منتقدین جدی باشند، رکن اصلی دموکراسی می باشند.  رحیم خستو در نشست با خبرنگاران گفت: رسانه ها و مطبوعاتی که می توانند جهت توسعه جامعه، منتقدین جدی باشند، رکن اصلی دموکراسی هستند و لازم است برای توسعه جامعه، به نگاه تیزبینانه آن ها توجه شود.

وی اظهار داشت: در ارتباط میان شورای شهر و شهرداری کرج، نقطه مشترکی وجود دارد و آن هم سرمایه اجتماعی است که جوهر آن اعتماد و تعامل می باشد و این تعامل باید زمینه ای را فراهم کند که سرمایه به دست آمده تداوم و افزایش یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بسیاری از سرمایه ها دارای ویژگی های خاصی هستند و یکی از گران ترین سرمایه ها، اعتماد است و این امر جز با گفتگو و نقد منصفانه محقق نمی شود.

جوانب و پیچیدگی های شهر در انتصاب مدیران در نظر گرفته شود

خستو در ادامه یکی از وظایف شورای اسلامی شهر را نظارت بر عملکرد شهردار و نیروهای تابعه عنوان کرد و افزود: این در حالی است که اعضای شورای شهر به حوزه عزل و نصب نیروها و مدیران شهری ورود نمی کنند.

وی با بیان اینکه توجه به مواردی چون تخصص، سلامت، کاردانی و خوشنامی در عزل و نصب مدیران حائز اهمیت است، تصریح کرد: درصورتی که در انتخابات و انتصابات به این موارد توجه نشود، انتخاب مربوطه از نگاه تیز بینانه مردم و رسانه ها دور نخواهند ماند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج همچنین اظهار داشت: نظارت بر امر عزل و نصب از سوی شورای شهر صورت می گیرد و اعضای شورا با حساسیت، به بررسی توانایی ها، پرونده ها و رزومه های نامزدهای مدیریتی می پردازند.

خستو خاطرنشان کرد: عزل و نصب مدیران از وظایف و حقوق شهردار می باشد و اعضای شورای شهر دخالتی در این موضوع ندارند اما پاسخگوی هرگونه کوتاهی و کم کاری می باشند.

وی مطرح کرد: بنابراین از شهردار خواهشمندیم تمام جوانب و پیچیدگی های شهر را در انتصاب مدیران در نظر گیرد و با دقت هر چه بیش تر به این امر اقدام کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در پایان عنوان کرد: در صورتی که انتخابات و انتصاباتی که از سوی شهردار صورت می گیرد، مطلوب و نتیجه بخش نباشد، شورای شهر عکس العمل نشان داده و برای نظارت بیش تر و بهتر حساسیت به خرج می دهد.

خستو در ادامه با بیان اینکه برخی مردم با ناامیدی از خروجی شورای اسلامی صحبت می کنند و اعتقاد دارند شورای شهر فاقد کارآیی بوده، عنوان کرد: این در صورتی است که اقدامات بسیار خوبی در شورای پنجم رقم خورده است.

وی عنوان کرد: اختلاف نظر میان مدیران شهری امری بس طبیعی می باشد و در صورتی که این موضوع درمعرض نمایش قرار داده شود، سریع تر اصلاح خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: تمام کمیسیون های شورای اسلامی شهر، به صورت علنی برگزار شده و تمام مباحث در صحن شورا بیان شده است زیرا حق شهروندان آگاهی از تصمیم گیری ها و اتفاقات می باشد.

خستو افزود: تنها دو جلسه غیرعلنی در شورای شهر برگزار شده است که در آن مسائل شهری عنوان نشده و مردم اطمینان داشته باشند هیچ مسئله شهری به صورت پنهانی در جلسات شورا بیان نشده است.

وی اظهار داشت: گزارش مطلوب و کاملی از اقدامات شورای اسلامی شهر در 6 ماه اخیر ارائه نشده است و به همین دلیل مورد نقد قرار می گیریم.

تصویب 20 لایحه در شورای پنجم

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه 20 لایحه در شورای اسلامی شهر کرج تصویب و رصد شد، گفت: در شورای دوره جدید تمام درخواست ها به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده می شود که پس از بحث و تبادل نظر در صحن علنی شورا در خصوص آن رای گیری می شود.

خستو بیان کرد: 43 جلسه رسمی از سوی شورای اسلامی شهر برگزار شده است که در آن 55 لایحه تصویب و با 23 لایحه نیز مخالفت شد. همچنین 118 مصوبه اجرایی شد که برخی از آن ها مربوط به شورای دوره قبل بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج در پایان تصریح کرد: از این پس سعی بر آن می شود تا با تمام اصحاب رسانه ارتباط برقرار گردد و خواسته های آن ها شنیده شده و پیگیری موضوعات بیان شده صورت گیرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.