گزینه نظامی آخرین راه حل مقابله با تهدیدات هسته ای کره شمالی است

پایگاه خبری البرزما – رییس هیات کره جنوبی در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به ضرورت حل مساله کره شمالی از طریق دیپلماسی گفت: گزینه نظامی ‘آخرین راه حل’ مقابله با تهدیدات هسته ای پیونگ یانگ است زیرا سئول دارای توانایی های بالایی برای جلوگیری از تهدیدات هسته ای کره شمالی است.  ‘چو می ای’

کد خبر : 8648
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1396 - 13:22
گزینه نظامی آخرین راه حل مقابله با تهدیدات هسته ای کره شمالی است

پایگاه خبری البرزما – رییس هیات کره جنوبی در کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به ضرورت حل مساله کره شمالی از طریق دیپلماسی گفت: گزینه نظامی ‘آخرین راه حل’ مقابله با تهدیدات هسته ای پیونگ یانگ است زیرا سئول دارای توانایی های بالایی برای جلوگیری از تهدیدات هسته ای کره شمالی است.  ‘چو می ای’ در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان اظهار امیدواری کرد مشارکت پیونگ یانگ در المپیک زمستانی ‘پیونگ چانگ’ باعث تقویت روابط دو کشور و کاهش تحرکات کره شمالی شود.
او گفت: پیش شرط بهبود روابط بین کره ای، توقف تحرکات کره شمالی و نشان دادن اراده این کشور مبنی بر انحلال هسته ای است.
چو اظهار امیدواری کرد گفت و گوهای بین کره ای که با ورزش آغاز شده است به مراحل بعدی مانند همکاری اقتصادی بین دو کره نیز برسد.
او برنامه هسته ای کره شمالی را بزرگترین چالش برای امنیت هسته ای منطقه عنوان کرد و گفت: این مساله نیازمند مقابله با رویکرد دراز مدت است.
رییس هیات کره جنوبی در کنفرانس امنیتی مونیخ با تاکید بر موضع سئول در مورد کره شمالی که مبنی بر اقدامات سیاسی و دیپلماتیک است افزود: انتخاب های صلح آمیز مانند گفتگوی و تبادل، در شرایط فعلی تنها راه حل مساله خواهد بود.
در طول نشست او همچنین با اشاره به نگرانی های سئول در مورد طولانی دشن مذاکرات، از جامعه بین المللی خواست کره شمالی را برای خلع سلاح هسته ای تحت فشار قرار دهند.
او گفت: موضع اصلی کره جنوبی در برخورد با این مساله، مطابق با موضع جامعه بین المللی است ما باید در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم ها علیه کره شمالی را اجرایی کنیم.
وی افزود: ما به جای اینکه از اهرم تحریم ها تنها برای تحریم این کشور استفاده کنیم بلکه باید از تحریم ها به منظور بازگردان پیونگ یانگ به میز مذاکره بهره بگیریم.
او گفت: ‘آینده نه در تعادل تروریستی بلکه در تعادل همزیستی است.’
پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ در هتل «بایریشرهوف» در شهر مونیخ مرکز ایالت بایرن آلمان آغاز به کار کرد.
از روز جمعه که کنفرانس امنیتی مونیخ آغاز شده است، حدود 30 تن از سران کشورها و دولت ها و بیش از 100 وزیر، در این شهر دور هم جمع شده اند و درباره مهمترین چالش های امنیتی جهان یا سخنرانی کرده اند و یا با یکدیگر گفت و گو کرده اند.
کنفرانس امنیتی مونیخ در پنج دهه گذشته به یکی از گردهمایی های اصلی جهان برای جامعه استراتژیک بین المللی تبدیل شده است و به همین دلیل است که مورد توجه صاحب نظران و تحلیل گران حوزه های امنیتی جهان و رسانه های جهان است به طوری که در این دوره بیش از هزار خبرنگار از سراسر جهان در حال پوشش این رویداد سیاسی و امنیتی که هر سال در ماه فوریه برگزار می شود، هستند.
«کنفرانس امنیتی مونیخ» (Munich Security Conference ) که با مخفف ( MSC‎ ) در زبان بین المللی شناخته می شود و یکی از مهمترین مجامع بین‌المللی در حوزه امنیتی است به «داووس امنیتی» نیز معروف است.
کمتر نشست بین‌المللی مانند کنفرانس مونیخ را می‌توان نام برد که شمار زیادی از رهبران سیاسی، نظامی و مقام های امنیتی کشورهای جهان به صورت همزمان در زمانی محدود و در محیطی نسبتا کوچک گرد هم بیایند و مذاکرات گاه فشرده‌ و پیچیده را دنبال کنند؛ مذاکراتی که معمولا مقدمه تصمیم‌های مهم بین‌الملی در عرصه امنیتی، نظامی و ژئوپلتیک در جهان است.
برنامه نشست امسال(2018) به طور خاص بر مساله آینده اتحادیه اروپا به عنوان بازیگر جهانی و همچنین روابط آن با روسیه و آمریکا، متمرکز شده است.
همچنین تهدیدهای رویاروی نظم لیبرال بین المللی، مناقشه های متعدد در خاورمیانه به خصوص روابط رو به وخامت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تحولات سیاسی در منطقه ساحل (آفریقا) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.